El Grup Municipal Compromís presenta una moció perquè en un mes l’administració electrònica de l’Ajuntament (PIAE) també estiga en valencià. Per a la regidora Pilar Soriano: “es tracta d’una nova vulneració dels drets dels valencianohablantes: mig any després de la seua posada en marxa, la plataforma continua sent únicament accessible en castellà”.

A més, continua sense haver-hi un pla de foment del valencià en el consistori, un any després que l’oposició ho demanara en Ple, i fóra aprovat per unanimitat. Per això, la regidora Consol Castillo, observa “intolerable el menyspreu de l’alcaldessa i el PP al valencià”.

El Grup Municipal Compromís denuncia una vegada més el menyspreu de l’alcaldessa Rita Barberà i el PP pel valencià, en esta ocasió a compte de la Plataforma Integrada d’Administració Electrònica (PIAE), a la que únicament es pot accedir en castellà. La regidora Pilar Soriano ha presentat una moció perquè en el termini d’un mes esta plataforma estiga també es valencià.

Al mes d’abril passat, Soriano ja va preguntar quan estaria disponible la versió en valencià, i la regidora del PP, Beatriz Simón, s’excusà amb què seria prompte, perquè aleshores estava en fase de proves. Mig any després la situació continua igual, la qual cosa indica, per  a Soriano “que la regidora Beatriz Simón no té cap interés en la igualtat de tracte cap a totes les persones, siga quina siga la seua llengua. Continuen discriminant els valencianohablantes i contravenint el Reglament d’ús i normalització del valencià de l’Ajuntament, l’Estatut d’Autonomia i la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, que obliguen les institucions a impulsar esta llengua, i a no discriminar a qui l’empra.”

Les discriminacions cap al valencià per part de l’equip de govern no són novedoses. Així, la regidora de Compromís, Consol Castillo, denuncia que l’Ajuntament continua sense tindre un pla de foment i intensificació del valencià, a pesar que es va aprovar per unanimitat en un Ple, ja fa un any. Ni tan sols s’ha fet l’avaluació sobre l’ús i la normalització de la llengua que també s’havia promés. Consol Castillo reprotxa que l’alcaldessa Barberà “s’ompli la boca per parlar de senyes d’identitat que ella mateixa no respecta; a l’hora de la veritat és incapaç d’utilitzar el valencià en cap moment: ni en les seues intervencions públiques, ni en el Ple de l’Ajuntament de València. Per a ella el valencià és únicament una arma política, no li interessa el més mínim. Nosaltres no busquem fer del valencià una eina de disputa política, per això demanem fets reals en la promoció de la nostra llengua: una avaluació prèvia que fa temps que hauria d’estar feta, i un pla de foment que fa temps que hauria d’estar en marxa”.

Vols escoltar la regidora Consol Castillo? Dóna-li al Play: