La regidora de Compromís, Consol Castillo, reclama “una partida clara per a cooperació internacional, actualment inexistent. En els pressupostos de l’Ajuntament només hi ha consignades algunes dotacions soltes que, en total, no arriben ni al 0’1%, molt lluny del 0’7% que com a mínim demanen les entitats que lluiten contra la pobresa”.

Compromís dóna suport a la manifestació contra la pobresa que tindrà lloc demà en diferents punts del territori, també a la ciutat de València.

En el marc de la Setmana contra la Pobresa, el Grup Municipal de Compromís proposa que els pròxims pressupostos de l’Ajuntament de València tinguen una partida econòmica concreta per a la cooperació internacional, que vaja més enllà de les escasses dotacions actuals a alguns programes. La regidora Consol Castillo ha explicat que “en els comptes d’enguany de l’Ajuntament només hi ha consignades algunes dotacions soltes que, en total, no arriben ni al 0’1% del total dels pressupostos, molt lluny del 0’7% que com a mínim demanen les entitats que lluiten contra la pobresa. Des de Compromís entenem que és més convenient prestar en origen l’ajuda que calga a aquells pobles que ho necessiten: treballar pel desenvolupament dels països evitaria situacions dramàtiques, com ara les migracions de persones que arrisquen la seua vida per arribar als països en busca d’un futur millor.

L’assistència a les persones en situació de pobresa que viuen a la nostra ciutat és totalment necessària, i s’ha de complementar amb ajudes a la cooperació en origen. Com diu Castillo, “són dels diners millor invertits que hauria de posar l’Ajuntament damunt la taula, i esperem que de nou, des del PP, no ens vinguen amb la cantinela de la falta de diners a causa de la crisi: hi ha diners per al que es vol, i si l’alcaldessa és capaç de gastar-se 7.000 euros de l’erari públic en un obscur cap de setmana a Londres, ha de ser capaç de configurar una partida per a cooperació internacional”.

La regidora recorda la petició, inicialment acceptada pel PP, perquè en el Ple d’octubre s’incloga una declaració institucional per l’eradicació de la pobresa, i espera una resposta positiva de manera definitiva .

En la Setmana contra la Pobresa, Compromís dóna suport a la manifestació contra la pobresa que tindrà lloc demà en diferents punts del territori, també a la ciutat de València, i anima a tota la població a unir-se a una demanda de justícia social per a millorar les condicions de vida de milions de persones arreu del món.

Vols escoltar la regidora Consol Castillo? Dóna-li al Play: