Joan Ribó, portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, i Joan Baldoví, diputat de Compromís al Congrés, s’han reunit amb ASEBLAC (Associació Espanyola de Subjectes Obligats en Prevenció de Blanqueig de Capitals)

Joan Ribó, portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, i Joan Baldoví, diputat de Compromís al Congrés, s’han reunit amb el president d’ASEBLAC (Associació Espanyola de Subjectes Obligats en Prevenció de Blanqueig de Capitals) Juan Carlos Galindo. A la reunió des de ASEBLAC han presentat la situació actual del blanqueig de capitals a l’Estat i l’han qualificat de preocupant, els darrers casos de corrupció política que han eixit a la llum van acompanyats de desviació de capitals a paradisos fiscals.

Des de Compromís s’han ofert a exigir a les institucions desenvolupar mesures per a prevenir el blanqueig de capitals, ja que en este moment els esforços estan destinats exclusivament a mesures punitives. Entre estes mesures preventives estan l’establiment d’un canal de denuncia a les institucions, creació d’una oficina preventiva independent i un major control dels contractes públics, a través de l’obligació de presentar una escriptura de manifestació de titularitat reial, per a conèixer les vinculacions entre els diferents proveïdors.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

Joan Ribó, portaveu de Compromís a l’Ajuntament ha declarat: “Anem a exigir a l’equip de Barberà a que aplique mesures preventives contra la corrupció a l’Ajuntament de València i ha destacat el cas de fragmentació de contractes a les empreses de Trasgos, a través del qual l’Ajuntament ha infringit la Llei de Contractes del Sector Públic”.

Finalment Joan Baldoví, diputat de Compromís, ha destacat: “El blanqueig de capitals és un mal a l’ordre del dia i que ve acompanyat d’altres delictes molt greus, com el tràfic de drogues o la corrupció política. Els representants dels ciutadans hem d’establir les mesures per a prevenir estos delictes que són un greuge per a tota la societat, i ha destacat els casos de corrupció que estan aflorant als grans partits polítics de l’Estat”.

Escolta l’àudio: Joan Ribó.MP3