Joan Ribó ha exigit per a València el mateix tracte que altres ciutats per part del Govern de l’Estat amb la construcció d’un túnel passant

Compromís ha votat hui en contra del PAI del Parc Central a la comissió d’urbanisme. El nou PAI està pensat per amagar o almenys dissimular  que el Parc Central, obra emblemàtica que ha anat en tots els programes electorals de Barberà des del 1991 continuarà sense ser el que ha de ser, per la falta de reivindicació des de València front als diferents governs del PP i PSOE que han governat a la Moncloa.

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha destacat que “amb el PAI s’urbanitza només la part adjacent amb el barri de Russafa, sense incloure la part central i sobretot, el parc de vies que divideix la ciutat en dos parts i que continuaran allí fins que tinguem un alcalde que reivindique les necessitats dels valencians a Madrid.  El projecte de Parc Central queda, vint-i-tres anys després, sense executar perquè els diferents governs del PP i del PSOE no han volgut fer a València, el que han fet a altres ciutats, un túnel passant per al ferrocarril”.

Des de Compromís han denunciat que el conveni signat al 2003 obligava a transmetre a la societat Parc Central l’aprofitament urbanístic del mateix però com que la major part del Parc Central no es fa i, a més, no apliquen les càrregues necessàries en el PAI els costos els ha de pagar parcialment l’Ajuntament. Així l’Ajuntament ha d’aprovar partides pressupostaries per 45 milions d’euros per a fer front al deute de la Societat Parc Central”.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València

Joan Ribó ha finalitzat: “La discriminació de València respecte a altres ciutats en quant a inversions ferroviàries és clamorosa. Moltes ciutats com Vigo, Saragossa, Girona, Barcelona i per suposat Madrid han tingut un tracte molt més favorable que València. En el cas de Madrid estan a punt de finalitzar les obres el tercer túnel passant ferroviari que travessa la ciutat, front a València que el primer túnel no passa de ser un projecte. Els valencians hem d’exigir a Madrid el que ens pertoca i ha arribat el moment de que les diferents forces polítiques, empresarials, veïnals, sindicals de la ciutat reclamen la inversió del túnel passant”.

Tall de veu: Joan Ribó.MP3