La instantània s’ha pres durant la inauguració de la Fira del Llibre, al costat dels Jardins de Vivers

Durant la inauguració de la 49 Fira del Llibre de València, que ha tingut lloc als Jardins de Vivers, s’ha pogut comprovar com quatre cotxes oficials estaven estacionats al costat del carril reservat per al transport públic. Des de Compromís han denunciant, des que van arribar a l’Ajuntament, l’ús abusiu que fan els càrrecs del Partit Popular dels cotxes oficials, a càrrec del pressupost municipal, així com d’incompliment continuat de les normes de circulació i estacionament.

L’Ordenança de Circulació és molt clara, ja que en el seu article 53 exposa:

“Es prohibeixen les parades en els casos i llocs següents:
11. En els carrils reservats a l’ús exclusiu del transport públic urbà o en els reservats per a bicicletes.
12. En les zones destinades per a estacionament i parada d’ús exclusiu per al transport públic urbà“

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha exigit de nou, que es pose fi als privilegis d’uns pocs, que es consideren amos de la ciutat, mentre que la resta de la ciutadania ha de complir rigorosament amb les normes. Al mateix temps des de Compromís han instat als càrrecs del Partit Popular a caminar, a utilitzar el transport públic o la bicicleta per a acudir als seus actes oficials, ja que tenen un cost menor per a les arques públiques i per a mostrar el seu compromís amb el medi ambient.

Joan Ribó ha declarat: “Lamentem una vegada més que els cotxes oficials aparquen ocupant tot el carril reservat de l’EMT, en clara violació de l’Ordenança de Circulació municipal. És un abús continuat que a més de provocar molèsties a la resta de ciutadans que utilitzem el transport públic, mostra una impunitat de l’equip de govern sobre les normes ciutadanes bàsiques i al mateix temps incitar als ciutadans a no complir estes normes.”