Joan Ribó ha exigit a la Junta de Portaveus que el Consistori complisca la sentència per no respectar els drets constitucionals de Giuseppe Grezzi

Compromís ha sol·licitat formalment a la Junta de Portaveus que es complisca la sentència on es dóna la raó a Giuseppe Grezzi front a l’Ajuntament per una resolució del 25 d’abril de 2013 on es reprovava amb els únics vots del Partit Popular a l’assessor de Compromís. Tant a la sentència de la jutge, com a l’escrit del fiscal parlen d’una vulneració del dret fonamental a la llibertat d’expressió (article 20.1 de la Constitució).

No és una bona notícia que l’Ajuntament de València siga condemnat per vulnerar un dret fonamental, com  és el dret de llibertat d’expressió. Com es diu en el text del fiscal: “La llibertat d’expressió constitueix un dels fonaments essencials d’una societat democràtica” i en la sentència: “Hem de considerar superats els temps on era exigible als servidors públics una lleialtat acrítica” les coses ja no són, per sort, com pensa i intenta dur a terme Rita Barberà.

Esta sentència demostra la instrumentalització de les institucions per part del Partit Popular, en este cas l’Ajuntament de València, per als seus propis interessos. L’intent de censura respon a la persecució i l’atac constant que rep el Grup Municipal Compromís per part de l’equip de Rita Barberà.

Giuseppe Grezzi
Giuseppe Grezzi, assesor de Compromís

Per desgràcia esta sentència no és una excepció. El comportament de l’equip de govern en la nova Ordenança de l’espai públic també mostra actituds autoritàries en algú dels seus articles com per exemple el reservar per al Consistori algunes places importants com la de l’Ajuntament o la de la Verge. També a la proposta inicial es prohibia la propaganda dels partits polítics fora del període electoral, però una al·legació de Compromís ha modificat la intenció de l’article.

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha declarat: “ El Partit Popular primer ens ha retallat els serveis bàsics i el nivell de vida de la majoria de la població, ara es dedica a retallar-nos les llibertats fonamentals per a silenciar a l’oposició. Des de Compromís no anem a permetre que Rita Barberà aplique la màxima “el carrer és meu!”, ja que tenim clar que l’espai públic és de tots i és el lloc on s’ha d’expressar el dret a la llibertat d’expressió ”.

Text de la Sentència de condemna al govern Barberá per violar el dret a la llibertat d’Expressió de Giuseppe Grezzi.