Joan Ribó ha criticat que la modificació del pla és una excusa per postergar definitivament el soterrament de les vies

Compromís s’ha abstingut en la comissió d’urbanisme a la modificació del pla urbanístic del Parc Central. Esta modificació suposarà la divisió del projecte en tres fases i l’endarreriment sense dia del soterrament de les vies i la construcció del túnel passant per la ciutat de València.

Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha criticat que s’ha trencat completament l’acord que van arribar les parts al 2003 i ha denunciat una discriminació més als ciutadans de València, front altres ciutats de l’Estat que tenen en funcionament o projectada l’entrada soterrada del tren. Al final a València no tenim estació soterrada de tren, ni túnel passant, ni parc, l’únic que tenim són deutes apagar com comença a ser costum a la nostra ciutat.

Joan Ribó ha declarat: “No sabem on està el poder valencià a Madrid, tant el PP com el PSOE a la Moncloa mai han tingut en compte als valencians, i la paralització definitiva del soterrament de les vies és una mostra més d’esta discriminació que patim. No entenem com Alfonso Novo diu que l’Ajuntament de València no haurà de fer front als 45 milions d’euros del préstec per a pagar el deute de la Sociedad Valencia Parque Central, quan la substitució del pagament del préstec per les plusvàlues urbanístiques no està contemplada a l’acord proposat per les entitats prestatàries”.

Escolta l’àudio: Joan Ribó