El passat dilluns Alfonso Grau va faltar a la veritat en roda de premsa, limitant la contractació de Trasgos amb l’Ajuntament a 60.000 euros anuals

Una setmana després s’ha conegut que Trasgos va facturar 780.000 euros a l’Ajuntament , així com també al Partit Popular

Compromís demana la facturació de les empreses del grup empresarial Trasgos amb els diferents organismes autònoms municipals.

Compromís ha demanat explicacions a l’alcaldessa de València, Rita Barberà per la facturació de Trasgos amb l’Ajuntament de València. Segons les últimes informacions Trasgos va facturar entre el 2007 i el 2013 780.000 euros al consistori.

Des de Compromís han destacat que ara fa una setmana, Alfonso Grau vicealcalde de la ciutat, va faltar a la veritat i va limitar la facturació de Trasgos a 60.000 euros a l’any, hui s’ha conegut que la xifra és molt més alta. Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha declarat: ”És necessari que l’alcaldessa done explicacions i que rectifique les paraules d’Alfonso Grau i que explique la vinculació de Trasgos amb les distintes regidories de l’Ajuntament”.

Per altra part s’ha conegut que Trasgos ha organitzat actes i campanyes electorals per al Partit Popular de la Comunitat Valenciana. Des del Partit Popular haurien d’aclarir si esta empresa contractista habitual de l’Ajuntament, també ha organitzat actes de campanya per a les eleccions municipals del 2007 i del 2011.

Al mateix temps des de Compromís han demanat detalls de la facturació de les diferents empreses del grup empresarial Trasgos als diferents organismes autònoms municipals i consorcis dependents de l’Ajuntament, com són  la Fundació Esportiva Municipal, el Palau de la Música de València o el Palau de Congressos.

Des de Compromís han destacat que al 30 de desembre de 2010 la Fundació Esportiva Municipal, presidida pel regidor d’esports Cristobal Grau, va licitar el servei de comunicació i pla de mitjans per a la “Capitalitat Europea de l’Esport València 2011” per 40.000 euros més IVA a l’empresa Cuco Comunicación SL, empresa del mateix grup empresarial que Trasgos i amb la que va organitzar conjuntament la comunicació i publicitat de la Fundació de la visita del Papa.

Joan Ribó, portaveu de Compromís ha declarat: “Estem preocupats pel secretisme i falta de transparència de l’Ajuntament de València amb els contractes de Trasgos i l’organització de la visita del Papa. Les explicacions de Grau no han aguantat ni una setmana, ha arribat el moment que Barberà done explicacions dels contractes amb les empreses del grup Trasgos i de la situació de la Fundació de la visita del Papa de la que ostenta la vicepresidència. El 28 de febrer haurà de donar explicacions al Ple, ja que des de Compromís hem presentat una interpel.lació per a que explique els detalls de les relacions entre la Fundació de la visita del Papa, Trasgos i l’Ajuntament”.

Escolta l’àudio: Joan Ribó