Compromís presenta una moció per a fomentar l’ocupació dels pisos buits de la ciutat, per al Ple de l’Ajuntament de València del pròxim 31 de gener.

Consol Castillo, regidora de Compromís, ha qualificat de preocupant la situació d’emergència en què es troba gran part de la població i que s’està traduint també en un significatiu augment de les ocupacions il·legals d’habitatges a la ciutat. Esta forma d’accés a l’habitatge, augmenta el grau de vulnerabilitat social dels qui es veuen abocats a recorre-hi.

La manca de recursos de les administracions locals, per fer front a la problemàtica, contrasta amb els milers de pisos buits que acumulen les entitats financeres, principals actors de la bombolla immobiliària. Gran part d’estes entitats financeres han estat, d’una manera o altra, rescatades amb diners públics, però, la inversió pública no ha anat destinada a cobrir les necessitats de la ciutadania en mateixa mesura.

Des de Compromís proposen elaborar un pla municipal d’habitatge, que regule la desocupació d’habitatges i que fomente la rehabilitació de vivendes. Desenvolupar programes d’inspecció a fi de detectar, comprovar i registrar els immobles que es troben en situació de permanent desocupació que són propietat d’entitats financeres i altres grans empreses. Instar a les Corts Valencianes a avançar cap a una nova legislació que penalitze la desocupació permanent d’un habitatge de manera injustificada.

Consol Castillo ha declarat: “L’Ajuntament de València ha de ser capdavanter en l’adopció de mesures per a evitar la desocupació constant dels immobles i promoure mesures de caràcter fiscal de cara a les entitats financeres. Exigim al Partit Popular a que no aplique “el rodillo” habitual amb les propostes de l’oposició i que aprove esta moció, tal com han fet altres equips de govern conservadors a Alzira o Barcelona”.

Moció: Foment de l’Ocupació dels immobles buits