La retirada del recurs d’inconstitucionalitat es deu a una previsible derrota al Tribunal Constitucional

La retirada del recurs d’inconstitucionalitat contra la llei 2/2010, de Mesures de Protecció i Revitalització del Conjunt Històric de la Ciutat de València, que va promoure en Consell de Francisco Camps, que avalava l’espoli del barri del Cabanyal, suposa una derrota en tota regla a les pretensions de Rita Barberà.

La derogació d’aquesta llei, suposa retrotraure’ns a l’a llei anterior, que és de 1993, que declarava com a Bé d’Interès Cultural el centre històric del Cabanyal. Així doncs les nombroses demolicions realitzades a l’empara de la llei 2/2010 es devenen en il·legals. Des de Compromís pensem que el projecte de prolongació de l’avinguda Blasco Ibañez impulsat per Rita Barberà ha arribat a un carreró sense eixida, és impossible de dur a terme.

En compte de rectificar, assumir les conseqüències i demanar perdó als veïns del Cabanyal per més de quinze anys de conflicte, Rita Barberà en un intent d’enganyar als ciutadans de València ha muntat un circ al consistori, fent-se acompanyar d’una part important de l’equip de Govern per a vendre aquest  fet com una victòria dels seus postulats, que no són altres que la destrucció del Cabanyal.

El Cabanyal sembla que sobreviurà

Per un altra banda no deixa de ser sospitós que siga justament ara quan el Govern de Rajoy s’ha decidit a retirar el recurs plantejat, i des de Compromís recelen que probablement es deu a una filtració de que aquest recurs no anava a prosperar. Aquest fet, no fa més que posar en dubte, un altra vegada, la imparcialitat del Tribunal Constitucional, on el seu president és militant del Partit Popular.

Joan Ribó, portaveu de Compromís per València ha declarat “Qué Barberà es deixe d’escenificar i fer teatre a costa dels veïns del Cabanyal, derrogue el PEPRI, i de comú acord amb tots els veïns del Cabanyal desenvolupem un pla que respecte el quantiós patrimoni del barri i assegure el seu futur i vitalitat”.