El patronat de la Fundació COTEC està presidit pel Rei Joan Carles I i Juan Miguel Villar Mir, que apareix com un dels principals donants del PP a la llista Bárcenas

La regidora de Compromís, Consol Castillo, ha preguntat al ple per les  contraprestacions que ha rebut l’Ajuntament de València per formar part del patronat de la Fundació COTEC. Tal com va denunciar Compromís, l’Ajuntament ve realitzant aportacions anuals de 18.030€, es a dir un total de 234.390€ des de l’any 2002. El patronat d’aquesta fundació està presidit pel Rei Joan Carles I i per Juan Miguel Villar Mir, president de OHL, una de les principals empreses donants del PP a la llista Bàrcenas, amb un total de 530.000 €.

La regidora d’ocupació i societat de la informació, Beatriz Simón, ha contestat a les preguntes de Compromís, que la Fundació COTEC no ha realitzat en estos dotze anys cap intervenció concreta a nivell municipal, i molt menys a la ciutat de València. La participació de l’Ajuntament de València dins de COTEC es redueix a la participació en tres de les comissions de la fundació i al comitè de relacions amb l’administració, presidit per l’exministra del PSOE Cristina Garmendia. A més, segons la resposta a les preguntes, el consistori no s’ha plantejat l’eixida d’aquesta Fundació, que a banda de l’Ajuntament de València, només forma part  del seu patronat l’Ajuntament de Gijón.

Consol Castillo, regidora de Compromís, No entenem com l’Ajuntament de València forma part d’aquesta Fundació des de fa dotze anys, quan no ha realitzat cap intervenció a la ciutat de València. Tenim clar que l’únic objectiu de l’Ajuntament de València de pertànyer a COTEC és fer-se la foto, com la que van fer-se Rita Barberà i Villar Mir el passat quinze d’octubre, eixa foto ens ha costat 18.030 € als valencians”.

cotec15-10-13-2723