La regidora de Compromís, Consol Castillo, va presentar el passat 5 d’octubre una moció en la Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València a favor de les manifestacions culturals, com són la música i la pintura, a l’espai públic de la ciutat.

En concret, la moció exigia a l’Ajuntament que escoltara a músics, pintors, actors i veïns per a bastir entre tots una ordenança que mesclara les inquietuds artístiques amb els drets dels veïns.

Segons Castillo: “Els músics, els pintors, els actors i en general tots els creadors estan presents de manera quotidiana i normal a les grans ciutats d’Europa. Quan visitem estes ciutat, és absolutament imprescindible escoltar a un trio de músics a Praga o a una placeta a Amsterdam, també és habitual admirar a pintors a la vora del Ponte Vecchio a la ciutat de Florència o qualsevol racó de París, o parar-se a admirar a les Rambles de Barcelona les belles composicions dels mims.

betera y barcelona setiembre04 155

Per contra, Compromís, ha volgut denunciar que A València, l’ordenança d’ocupació de la via pública prohibeix aquestes manifestacions culturals. En eixe sentit, Consol Castillo ha declarat: “Encara que  moltes  vegades sentim allò de que València és terra d’artistes, es dóna la paradoxa que no els deixem actuar”.

A tall d’exemple tenim el cas recent relacionat amb la falla d’El Pilar de València, que va organitzar un concurs de pintura i que va tindre un ràpid final, ja que la Policia Local els obligà immediatament a desmuntar els seus cavallets i a posar fi a l’activitat, perquè aquesta no tenia el permís dócupació de la via pública.

Des de Compromís considerem que la manca d’interlocució del Partit Popular amb la societat civil, així com la resta de forces polítiques, ha fet que ni tan sols puga ser aprovada una moció d’estes característiques tan “inofensives”.

Aquesta moció s’emmarca en els preceptes bàsics de Compromís de participació ciutadana, consens entre les parts afectades i la democratització de l’espai públic.