València acollirà el Global Russia Business Meeting en abril de 2014, l’organització ha sigut encomanada a una entitat domiciliada als Emirats Àrabs i compte bancari a Suïssa

L’Ajuntament de València abonarà, en concepte d’honoraris, 83.200 € per l’organització d’una reunió amb empresaris i governants russos els dies 6 i 7 d’abril a València.

L’organització de l’esdeveniment ha sigut encarregada a Horasis The Global Visions Community, amb domicili fiscal als Emirats Àrabs i compte bancari a Suïssa. Aquesta institució ja va organitzar a novembre de 2011 a València el Global China Business Meeting amb un cost de 70.000 € per al consistori.

Consol Castillo, regidora de Compromís “demanem explicacions a Rita Barberà del procés d’elecció d’aquesta entitat localitzada a diferents paradisos fiscals, amb l’antecedent de l’Institut Nóos Barberà hauria de ser més transparent a l’hora d’organitzar aquest tipus de reunions”

El passat divendres la junta de govern local va aprobar la participació de l’Ajuntament de València al congrés Emtech España amb un cost de 36.300 €. Aquest congrés que es celebrarà a Fira València els dies 5 i 6 de novembre, a més de les aportacions de les institucions públiques, tindrà un cost d’assistència de 300 € per persona.

Consol Castillo. “des de Compromís no entenem cóm l’Ajuntament gasta milers d’euros en organitzar diferents encontres amb un retorn poc clar per als ciutadans, que haurien de ser organitzats amb el patrocini d’empreses privades i no amb diners públics, considerem immoral aquest tipus de despeses supèrflues en un període de crisi econòmica, pujada d’impostos als ciutadans i retallades en els serveis bàsics.”