Castillo: “des del sector venen fent aquesta aposta de forma quasi altruïsta per la cultura, sense esperar-se a l’ajunt institucional, però estaria bé que en la mesura del possible, aquest Ajuntament demostrara públicament el seu suport”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha presentat una moció a la Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València perquè eleve una proposta per a habilitar una partida als Pressupostos Municipals per a l’exercici 2.014 destinada als diferents Festivals de Teatre que es realitzen a la ciutat de València, en què previa presentació d’una programació elaborada i amb els requisits tècnics d’una comissió d’experts a proposta del sector, puguen percebre ajudes a fi de consolidar els diferents projectes artístics.

Castillo ha assenyalat que “després de l’estiu es començarà a elaborar l’esborrany dels pressupostos d’aquest Ajuntament per a l’any 2.014 i suposem que des de l’àrea econòmica es demanarà a les diferents regidories un avanç del que seran les seues necessitats”. En aquest context, i a fi de posar-ho de manifest en la Comissió de Cultural, des de Compromís volem manifestar aquesta demanda que respon, d’altra badna, a una necessitat objectiva del sector teatral i de les moltes entitats, companyies professionals del sector, i que ajudaria a continuar funcionant a una part del sector creatiu molt colpejat també per la crisi i, sobretot, per mesura com la de l’IVA cultural, injusta i incomprensible.

La regidora de Compromís ha explicat que “des de ja fa alguns anys venen celebrant-se a la ciutat de València, sense cap tipus d’ajut institucional, alguns festivals escènics com ara Russafa Escència i Cabanyal Íntim que pretenen potenciar la creació i producció del sector cultural, alhora que promocionar i projectar els professionals escènics i la seua producció, incentivant i donant visibilitat a la creació, recerca I producció escènica contemporània”.

Castillo ha recordat que “des del sector venen fent aquesta aposta de forma quasi altruïsta per la cultura, sense esperar-se a l’ajunt institucional, però estaria bé que en la mesura del possible, aquest Ajuntament demostrara públicament que és també sensible als problemes del sector i que està per apostar per aquestes plataformes escèniques novedoses, alternativa, assequibles i ciutadanes”.