Ribó: “davant la paralització sine die del projecte d’ampliació, sense que la Generalitat mostre cap voluntat de realitzar-ho, l’AMPA, les associacions veïnals, el col·lectiu 15M del barri de la Saidia i altres, han proposat que es procedisca a crear en el solar”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, defensarà en la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de València, que tindrà lloc el proper dijous, una mociói perquè S’aprova la cessió temporal reversible del solar municipal del col·legi Max Aub per a la creació d’un Hort Escolar, d’Oci Productiu i Pedagògic.

Ribó ha explicat que “les entitats interessades proposarien un ús o activitat d’interès i assumirien la gestió temporal del solar, afavorint la implicació de la societat civil en la definició, la instal·lació i la gestió d’aquest espai buit per dinamitzar-lo i integrar-lo també i les activitats educatives del Col·legi”.

Des de l’any 2006, i després de llargs tràmits i peticions de l’AMPA, de col·lectius veïnals, de professors i direcció del CEIP Max Aub, l’ajuntament de València va adquirir la parcel·la de 8.040 metres situada entre els carrers Pare Urbà, Almassora i Maximiliano Thous, adjacents al col·legi, perquè es procedira a ampliar les saturades instal·lacions del Col·legi

En la Junta de Govern Local del 21 d’abril del 2006, el Govern Municipal va aprovar posar a disposició de la Generalitat la parcel·la per a l’ampliació del CEIP Max Aub. Però prop de complir 7 anys, la Generalitat Valenciana només s’ha limitat a col·locar barracons en els patis del centre escolar, mentre que el solar adquirit a este efecte es troba inutilitzat. Omplint-se de mala herba, brutícia, fang i tolls quan plou, de cotxes i furgonetes aparcades, i ocasionant plagues de mosquits i puces, ha assenyalat el portaveu de Compromís.

De fet, l’AMPA del col·legi Max Aub ha continuat reclamant la necessària i inajornable ampliació del CEIP cosa que, per suposat, compartim des de Compromís. Però davant la paralització sine die del projecte d’ampliació, sense que la Generalitat mostre cap voluntat de realitzar-ho, l’AMPA, les associacions veïnals, el col·lectiu 15M del barri de la Saidia i altres, han proposat que es procedisca a crear en el solar, de forma transitòria i fins a què s’inicien les obres, un Hort Urbà Escolar, d’Oci Productiu i Pedagògic.

Compromís considera que una bona fórmula per a recuperar espais urbans degradats és la creació amb caràcter provisional d’horts urbans donant-li un ús productiu i educatiu. En moltes ciutats espanyoles, així com en la mateixa ciutat de València amb els horts comunitaris de Benimaclet, de Sociòpolis o del solar de Corona de Ciutat Vella, s’estan desenvolupant projectes d’horts urbans amb un considerable èxit i interès en amples sectors del veïnat. En el cas del solar adjacent al col·legi Max Aub, ha explicat Ribó, hi ha un component afegit que facilitaria la posada en marxa de l’hort: es conserva la infraestructura de la sèquia que s’utilitzava fins fa poc per a regar els cultius. Eixa circumstància afig més valor a la creació de l’hort, perquè permetria també la recuperació i posada en valor del patrimoni agrícola de l’horta, en ple centre de la ciutat.