Compromís per València es felicita per l’acord pres hui a la Comissió d’Hisenda mitjançant el qual els 170.000 euros de la paga extra de Nadal que els regidors no van a percebre aquest desembre es destine íntegrament a prestacions econòmiques individualitzades de la Delegació de Benestar Social. Per a Pilar Soriano “hem presentat aquesta proposta perquè en un context de crisi com l’actual, on tantes famílies estant passant-ho tan mal, pensem que els diners estalviats en aquestes nòmines han de servir per facilitar la vida dels nostres veïns i veïnes”, qui a més ha afegit “per al Partit Popular la prioritat de la despesa és per exemple gastar-se 40.000 euros en el Pont de les Flors per un capritx de l’alcaldessa, però per a Compromís la prioritat són les persones i per això hem fet la proposta”.

Així mateix, des de Compromís sempre hem estat en contra de la mesura del govern del Partit Popular del Sr. Rajoy de llevar-li part del salari (la coneguda com paga extra) als funcionaris del país, una mesura que afectarà greument a l’economia de les famílies i al nostre comerç, perquè baixarà la capacitat adquisitiva de les famílies. Per a la regidora de la coalició d’esquerres, ecologista i valencianista, “tanmateix, el que no es podia consentir és que una volta el govern del PP va imposar eixa reducció als funcionaris, als càrrecs públics no ens aplicaren la mateixa reducció”, qui a més ha afegit “ara bé, nosaltres no volem que el Partit Popular malgaste eixos diners com sempre fa en coses supèrflues, com el Pont de les Flors. El que hem proposat i hem aconseguit que aproven per unanimitat tots els grups, és que eixos diners de la paga extra dels regidors, es destinen a ajudes econòmiques a famílies en risc d’exclusió social. Famílies en risc que cada volta en són més per culpa de la política de l’austericidi a la què ens duu el PP, una política econòmica suïcida que patirà la ciutadania. Des de Compromís lluitarem amb totes les nostres forces per intentar evitar-ho.”