Compromís per València reclamarà a través d’esmenes als pressupostos un augment en les partides destinades a millorar la vida diària dels ciutadans i ciutadanes de la nostra ciutat. Per a Pilar Soriano “és indignant que amb la que està caient el govern del Partit Popular prioritze el pagament de deute als bancs en lloc de garantir unes condicions dignes als nostres ciutadans”.

En concret, la partida de neteja viària veu congelada la seua dotació respecte a l’any anterior: 54 milions d’euros. “Si la ciutat ha patit greus problemes de neteja durant este any, amb uns barris bruts excepte el centre històric proper a la plaça de l’Ajuntament, aquest any continuarem amb els mateixos problemes. És a dir, la ciutat continuarà bruta gràcies al Partit Popular”, ha afegit Pilar Soriano. Per una altra banda, la partida destinada a poda i jardineria també es congela: 12 milions d’euros. “Aquest cas és semblant al de la neteja viària. Centenars de ciutadans s’han dirigit a nosaltres aquest any 2012 per queixar-se de la falta de poda de l’arbrat proper a sa casa o per reclamar que es podaren els arbustos dels jardins. Si la partida no augmenta, llavors seguirem d’igual forma, amb una deficient poda i jardineria”, ha afirmat la regidora de la coalició d’esquerres, verda i valencianista.

Per últim, una partida especialment sensible, on també es congela el pressupost respecte a l’any 2012, és el tema del control de plagues: 837.000 euros. “Si ahir mateix denunciàvem el cas d’una plaga de rates al carrer Músic Gomis, ja sabem que aquestes situacions continuaran durant 2013”, ha remarcat Soriano.

Per finalitzar, Pilar Soriano s’ha mostrat molt preocupada per la situació del personal de les contractes de jardineria i neteja viària. “Si totes les empreses encarregades han fet durant aquest any ERO perquè el pressupost no arribava per a pagar, i el pressupost de 2013 congela les partides, què passarà amb tots eixos treballadors? A més, s’ha de tindre en compte la pujada de l’IVA, que comportarà menys diners per a les empreses, ja que el total del pressupost és el mateix. En definitiva, un pressupost que és un despropòsit en tota regla i que prioritza el pagament als bancs per davant de millorar la vida de les persones que estan patint i molt en aquesta crisi causada per les polítiques equivocades del Partit Popular. Anunciem des de ja que presentarem esmenes per augmentar aquestes partides” ha declarat per finalitzar Pilar Soriano.