Pilar Soriano, regidora de Compromís “el Parc Natural pateix un abandó per part del Partit Popular, i ho hem pogut comprovar en l’afer dels vaixells encallats a la platja de la Garrofera o també en el lamentable estat del carril bici que va de València al Parc Natural”

Els fets ocorreguts la passada setmana, que encara continuen, a les platges del Saler ha tornat a mostrar la pèsima planificació del govern del Partit Popular, i en concret de la regidora de platges Lourdes Bernal i del regidor de Devesa-Albufera, Vicente Aleixandre. Per a Pilar Soriano “a més de no tindre en compte els efectes que l’ampliació del Port ha acabat tenint a les platges del Sud, amb la greu erosió provocada, s’afegeix ara l’encallament de dos vaixells de grans dimensions que han provocat una degradació màxima de les platges, el que ha provocat que fins i tot la posta de socorrisme haja quedat dins de l’aigua”, que ha afegit a més que “la pèssima gestió de la regidora Lourdes Bernal i del regidor Vicente Aleixandre, responsables de platges i Devesa-Albufera, ha agreujat el problema, ja que la manca de previsió de que eixos dos vaixells anaven a fer que molts ciutadans anaren a vore’ls, ha provocat que molta d’eixa gent, per desconeixement, haja fet malbé un dels nostres paisatges més valuosos, que a més, ens ha costat moltíssims diners, com és la recuperació del cordó dunar de la platja”.

Per tot això, des de Compromís anem a demanar explicacions per aquests fets a la pròxima comissió de medi ambient i proposarem també la correcta senyalització de l’ecosistema dunar del Saler, per a que els ciutadans puguen ser conscients de que xafar eixes dunes pot causar greus danys a les mateixes i la flora i fauna que en elles habiten.

Per una altra banda, i prova també de la deixadesa que ha fet el Partit Popular de tots els veïns i veïnes de la zona és el lamentable estat del carril bici que connecta la ciutat amb el Saler, ja que en moltes zones del mateix estan envaïdes per matolls, plenes d’arena de platja o amb les baranes trencades. “Una situació lamentable”, en paraules de Pilar Soriano.