Soriano: “algunes respostes versen sobre les inversions de l’Ajuntament a la pedania de La Torre, el cost dels serveis extraordinaris de policies i bombers a l’Ajuntament o les despeses en personal de confiança”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Pilar Soriano, ha informat que l’Ajuntament de València ja ha respost les set primeres preguntes presentades per ciutadans a través de la plataforma Volem Saber (www.volemsaber.com) i vehiculades pels regidors de Compromís.

Soriano ha explicat que, en juliol passat, Compromís va presentar a la societat la plataforma Volem Saber perquè enteniem, i entenem, que “el dret de fiscalització dels poders públics és un dret fonamental de la ciutadania en qualsevol sistema democràtic. La transparència ha estat, per a Compromís, una senya d’identitat, donat que creiem en els valors del govern obert”. La regidora del Compromís ha insistit que “un poder transparent és una primera garantia per a avançar en el bon govern, ja que dificulta les pràctiques irregulars o abusives. El Govern Obert és una responsabilitat dels poders públics, que tanmateix, ara com ara, les nostres institucinos no el garanteixen la majoria de les vegades”.

En aquest sentit, des de Compromís vam obrir amb Volem Saber una oficina de transparència i allibertament de dades i vam posar els nostres grups institucionals al servei de la demanda ciutadana de transparència. Entre altres, el Grup Municipal Compromís en l’Ajuntament de València, amb la possibilitat i compromís que vehicularíem totes les preguntes que la ciutadania ens fera arribar a través de la Plataforma Volem Sabir i així aconseguir fer públiques i sotmeses a l’escrutini popular tots els aspectes que ho han de ser.

En el ple del divendres passat vam rebre la resposta a les primeres set preguntes presentades a través d’aquesta Oficina de Transparència i Alliberament de Dades (www.volemsaber.com), que ja ha estat fetes públiques en el dia de hui a través del web i comunicades als ciutadans que les van presentar. Soriano ha explicat que algunes de les preguntes presentades, tot i estar signades pels respectius regidors de Compromís, porten una nota a peu de pàgina fent saber a l’equip de govern que són fruit d’una demanada ciutadana de Volem Saber. A tall d’exemple, Soriano ha assenyalat que algunes respostes versen sobre les inversions de l’Ajuntament de València a la pedania de La Torre, el cost dels serveis extraordinaris de policies i bombers a l’Ajuntament de València o les despeses en personal de confiança de l’Ajuntament de València.