Ribó: “Creiem sincerament que no molestàvem ningú en transformar una plaça de parking reservada a un vehicle oficial en un parc públic temporal, per reclamar la recuperació necessària de l’espai públic per al vianant i no per al cotxe”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha comunicat aquest matí que l’alcaldesa de València, la Sra, Barberà, ha decidit per decret d’alcaldia no autoritzar la celebració del Park(Ing)Day, que el grup municipal Compromís havia organitzat dins de la Setmana Europea de la Mobilitat per a demà divendres 21 de setembre.

Ribó ha explicat que el passat 5 de setembre, el grup municipal Compromís va presentar en registre d’entrada sol·licitant a l’alcaldessa de València que els autoritzara la celebració del Park(Ing)Day per al divendres 21 de setembre, amb l’ocupació de l’espai autoritzat per a vehicles oficials en la mateixa vorera de la façana principal de l’Ajuntament per plantejar les reivindicacions d’aquesta celebració”.

El portaveu del Compromís ha assenyalat que el Park(Ing) Day és una celebració anual arreu del món que reuneix ciutadans, artistes i altres col·lectius per transformar places de parking en parcs públics temporals. Si accediu a www.parkingday.org, podreu veure la grandíssima quantitat de ciutats arreu del planeta que es sumen a aquesta activitat el dia 21 de setembre, ha afegit Ribó.

Ribó ha explicat que des de Compromís vam plantejar l’ocupació de l’espai reservat a vehicles oficials de l’Ajuntament de València, que sol estar desocupat habitualment, en la mateixa façana de l’Ajuntament, per tal que València se sumara a aquesta celebreació internacional. “Creiem sincerament que no molestàvem ningú en transformar una plaça de pàrking reservada a un vehicle oficial en un parc públic temporal, per reclamar la recuperació necessària de l’espai públic per al vianant i no per al cotxe”.

El portaveu del Compromís ha lamentat que els diversos servicis de l’Ajuntament hagen informat desfavorablement per criteris d’alcaldia, ja que “és evident, i més després de la retirada del servici de vehicles oficials, que eixe espai estava buit i era perfectament possible fer la celebració en eixe espai”. Ribó ha informat que la Delegació del Govern, fins i tot, va autoritzar la celebració del Park(Ing)Day però en comptes del lloc inicialment sol·licitat van decidir autoritzar-nos en la vorera d’enfront on també hi ha un espai autoritzat de parking per vehicles de premsa.

Des de Compromís lamentem l’acte de censura de la Sra. Barberà perquè no hi ha motius objectius, en primer lloc per no autoritzar la celebració del Park(Ing)Day que organitzava Compromís i, per tant, prohibir-lo, i en segon lloc perquè no entenem com l’Ajuntament de València no promou aquest acte.