La junta de Govern Local de l’Ajuntament de València va aprovar el passat divendres l’addenda 2012 al conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de València i Lo Rat Penat, per la què es finança a aquesta entitat privada amb 29.300 euros.

Compromís reclama a l’Alcaldessa de València que es complisca la legalitat atès que l’article 5 de la Llei 7/1998, de 16 de setembre de creació de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua estableix clarament que “Les decisions de la AVL, en l’exercici de les funcions que hi corresponen, hauran de ser observades per totes les Institucions de la Generalitat, pels Poders Públics, per la resta d’Administracions Públiques, el sistema educatiu, i els mitjans de comunicació, les entitats, els organismes i empreses, de titularitat pública o que compten amb finançament públic”.

Compromís reconeix que aquesta entitat ha col·laborat recentment amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, com per exemple en l’organització de l’exposició de Teodor Llorente i que al conveni de col·laboració que manté aquesta entitat centenària amb l’Ajuntament de València subscrit l’any 2005, un dels objectius es l’organització de conferències i exposicions. Tot i això, la regidora de la coalició valencianista, d’esquerres i ecologista, Consol Castillo ha demanat “que es vigile que el que no pot fer Lo Rat Penat és gastar-se els diners públics que rep en aquest cas de l’Ajuntament de València, utilitzant una normativa del valencià que va en contra de la normativa de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua que és l’oficial i d’obligat seguiment per part de totes aquelles entitats que reben finançament públic, tal i com diu la Llei”.

Per últim, Consol Castillo ha afegit que “Li recordem a la Sra. Barberá que te l’obligació de fer complir la llei com a Alcaldessa i, li recordem que quan Lo Rat Penat justifique en què es gasta els diners, no podrà presentar material imprès amb una normativa que no és l’oficial.”