Compromís vol mostrar el seu pesar perquè el Cabanyal s’haja quedat sense un premi-subvenció d’un milió d’euros de l’associació World Monumental Fund (WMF) i American Express. Per a Joan Ribó “El Cabanyal ha estat l’única de les sis zones proposades al voltant del món que s’ha quedat enguany sense aquest premi per la disconformitat davant els projectes de l’Ajuntament en el Cabanyal i per la desconfiança que l’actitud de l’equip de govern del PP genera respecte a la seua actitud en este barri, com ja va insinuar en el seu moment el director de WMF Pablo Longoria després d’entrevistar-se amb les autoritats municipals.”

Des de Compromís volem denunciar esta nova pèrdua de recursos. No és la primera vegada que la política del Partit Popular de destrucció de la trama del Cabanyal suposa pèrdues de subvencions, ajudes o premis a aquest barri. Joan Ribó: ”Volem recordar que s’han perdut ja molts milions d’euros en rehabilitació que estaven disponibles de les arques estatals. Ara la pèrdua d’este premi del WMF ens torna a indicar quelcom que cada vegada és més evident: La política del PP amb el Cabanyal no és una política d’aquest segle. És antiga, del segle passat i xoca frontalment amb les tendències urbanístiques actuals hegemòniques en tot el món desenvolupat. Ho hem vist avui en els temes econòmics i ho veiérem fa poc en els temes jurídics on la sentència del Suprem deixa molt clara la situació d’espoli que suposa la prolongació de l’avinguda Blasco Ibañez.”

Compromís vol reiterar al Partit Popular i, en especial, a l’alcaldessa Barberà que, moltes vegades, rectificar no és un acte de feblesa. Al contrari, és un acte de saviesa. Però volem deixar clar, per damunt de tot, que els veïns del Cabanyal no han de patir les conseqüències d’una política que s’està convertint en una obsessió de l’alcaldia. En paraules de Joan Ribó, “Obsessió que ens està costant molts milions d’euros a l’any tant pels diners que perdem com pels recursos municipals que tots els anys hi enterrem amb compres de cases per a derruir malgrat la situació de retalls i els prop de mil milions d’euros de deute de l’ajuntament.