El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha criticat durament la proposta de compareixences que ha aprovat el Partit Popular enla Comissió d’Investigació d’EMARSA a les Corts Valencianes, ja que “tal com ens temíem el Partit Popular ha vetat la compareixença de Dª Rita Barberà així com dels regidors D Silvestre Senent i D. José Vicente Jurado antics màxims responsables d’EMARSA”

Des de Compromís “manifestem la nostra indignació amb aquesta trampa política del PP. Cal recordar que l’Ajuntament de València disposa del 48% dels vots en l’empresa, pràcticament la majoria absoluta. No acceptar la compareixença  dels seus màxims responsables és mutilar i impedir qualsevol recerca objectiva de la responsabilitat política del cas de la depuradora de Pinedo”.

Ribó ha assenyalat que “si la senyora. Barberà diu que no té cap responsabilitat en el cas, què li impedeix anar a donar la cara en la Comissió?. De què té porla Sra.Barberà? L’Alcaldessa de València ens diu amb els seus actes exactament el contrari del que ens pretén convèncer amb les seues paraules. És evident que qui no és capaç de donar la cara en una Comissió d’Investigació per a explicar el seu comportament en el cas EMARSA és perquè té moltes coses que amagar”.

El portaveu de Compromís ha manifestat compartir les paraules de la diputada Mònica Oltra quan la setmana passada va assenyalar “Rita Barberà com la responsable política dels nomenament dels sàtrapes que han saquejat EMARSA”.

“La ciutat de València està patint en estos moments una ona de desprestigi com a conseqüència de la corrupció i el malbaratament de recursos. L’actitud dela Sra.Barberàd’amagar-se darrere la majoria absoluta del seu partit no ajuda precisament a millorar la imatge de la nostra ciutat. En lloc de treballar per millorar la situació, el seu comportament contribueix a empitjorar-la un poc més”, ha conclòs Ribó.