La regidora María Pilar Soriano va defensar en la comissió de Medi Ambient una moció que el Partit Popular va votar en contra, posant en perill un servei que és pioner a tot l’estat pel seu caràcter especialitzat

La regidora del Grup Municipal Compromís, Maria Pilar Soriano, va defensar, en la Comissió de Medi Ambient, una moció per a què l’Ajuntament de València mantinga la contracta de la poda com a servei diferenciat de la resta de la jardineria de la ciutat, a fi que la conservació de la massa arbòria de València continue sent una referència en tot l’Estat espanyol de treball, gestió i cura de l’arbre i jardins de la ciutat. El Partit Popular va votar en contra.

El servei de Poda i Sanejament i gestió de l’arborat de València va ser creada per aquesta en 1994. En aquell moment, els serveis tècnics de l’Ajuntament van posar una gran obstinació en aquest projecte pioner, en reconèixer la seua especialització en un conveni col·lectiu que, a més de regular les condicions de treball, va ser un marc regulador d’un treball especialitzat, sent aquest document el primer que es donava a nivell estatal i sent un referent sectorial, tant per a treballadors d’altres Comunitats Autònomes i ciutats, com per a tècnics en la matèria.

L’Ajuntament de València va considerar aleshores que havia demostrat que les intervencions sobre el patrimoni arbori de les nostres ciutats havia de realitzar-se per personal especialitzat ben retribuït i que s’havia pogut donar un gran pas aconseguint per primera vegada un document laboral que reconeix i defensa aquesta especialització en la professió de podador, i que amb les millores i aportacions futures, no era més que un avanç en el camí per al reconeixement i consolidació de la necessitat d’una gestió integral de l’arbre ornamental urbà.

Segons Soriano, “el personal especialitzat de la contracta de poda ha realitzat, druant aquest anys, un encomiable treball de manteniment integral del patrimoni arbori, per això he demanat a la Comissió de Medi Ambient que es mantinguera el caracter especialitzat d’aquest servei, no tenint una resposta positiva del regidor delegat de Parcs i Jardins, Ramon Isidro Sanchis. Amb tot, continuarem treballant perquè les intencions del PP no s’acaben complint”.