Castillo: “En l’any en què Valencia és capital europea de l’esport, la regidoria d’esport pren la decisió d’incrementar el cost de les activitats depenents de la fundació esportiva, en alguns casos triplicant, fins i tot, el cost de l’any anterior”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha presentat una pregunta, en la Comissió de Progrés Humà, en què li sol·licita al regidor d’Esports, Cristóbal Grau, que justifique el perquè de l’increment del cost de les activitats que es realitzen tant a les instal·lacions esportives municipals com als centres escolars. També li ha preguntat si és conscient que, en temps de crisi com la que patim i on molts ciutadans només poden accedir a la pràctica de l’esport en les instal.lacions municipals, aquesta pujada de preus impedirà que moltes famílies, afectades per l’atur i la pèrdua de capacitat adquisitiva, puguen practicar l’esport”.

Consol Castillo ha recordat que “en un any en què el govern local no fa més que presumir que no pujarà els impostos i que les taxes i preus públics només equivaldran al cost del servei, en l’any en què Valencia és ciutat europea de l’esport, la regidoria d’esport pren la decisió unilateral d’incrementar el cost de les activitats depenents de la fundació esportiva Municipal, en alguns casos triplicant, fins i tot, el cost de l’any anterior. El cost, per exemple, del lloger de pistes de tennis en instal·lacions esportives municipals s’ha incrementat en un 105% i els cursos entre un 35 i un 55%. La justificació, increïble, que donen els responsables municipals és que l’increment del preu es deu a l’alta demanda per part dels usuaris i que en cas contrari s’incorreria en una competència deslleial respecte les empreses que ofereixen aquesta pràctica deportiva. Una justificació que no s’entén, és antisocial i insolidària”.

D’altra banda, segons Castillo, “les activitats esportives que es realitzen als centres escolars com activitats extraescolars fora de l’horari lectiu també han incrementat exageradament i de forma injustificada el seu cost. Activitats com ara l’escac que no necessiten de massa infraestructura ni material han vist també incrementat el seu cost de forma notable. Si com diuen els treballadors de la fundación Esportiva Municipal, els seus salaris no s’han vist incrementats, i tampoc la plantilla, ja que les places corresponents al personal que es jubila no són cubertes si no que s’amorticen, no entenem aquest increment injustificat”.