Castillo ha recordat que aquesta Fundació està rodejada de polèmica des que va saltar a la llum pública l’escàndol de la trama Gürtel. Orange Market va cobrar 21.300 euros a la Fundació per organitzar-los un acte.

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, demanarà explicacions a la regidora de Cultura i presidenta del Palau de la Música, Mayrén Beneyto, per haver declarat benèfic el concert de l’Orquestra de València, que tindrà lloc el 3 de desembre del 2011, a favor de la Fundació Gent per Gent.

Castillo ha recordat que aquesta Fundació està rodejada de polèmica des que va saltar a la llum pública l’escàndol de la trama Gürtel. Gent per Gent, de fet, és una entitat sense ànim de lucre, de caràcter cultural, científic i d’assistència social, de cooperació i foment de la investigació, amb l’objectiu d’impulsar i finaçar projectes d’investigació biomèdica a traves de la recaptació de donacions.

Una Fundació, però, que va sorgir l’any 2008 per iniciativa de RTVV, PricewaterhouseCoopers, la Conselleria de Sanitat i la Fundació Bancaixa i que ha organitzat des d’aleshores les telemaratons de Canal 9, que tenen lloc a prop de les dates de Nadal per a recaptar fons destinats a investigacions contra el càncer, dolències cardiovasculars o neurodegeneratives.

Castillo, però, ha recordat que aquesta Fundació es va veure implicada en el cas Gürtel quan en la primera telemarató que va organitzar Canal 9 es vam assabentar que Orange Market, l’empresa del conegut com a ‘Bigotes’, va organtitzar l’event i va cobrar per això 21.300 euros.  Cal recordar, a més, que el director general de RTVV en l’any 2008, quan es va constituir la Fundació Gent per Gent, era Pedro Garcia, també investigat en el sumari del cas Gürtel.

La regidora del Compromís creu que “els ciutadans de València ens mereixem una explicació al respecte, perquè no tenim clar què passa amb una Fundació que ha estat esguitada per la trama Gürtel i que, a més, ningú sap on van a parar exactament els recursos que recapta, com els de les telemartons o el del concert benèfic de l’Orquestra de València”.

Castillo li demanarà a Mayrén Beneyto que informe detalladament dels beneficis que obtindrà aquesta Fundació per aquest concert de l’Orquestra de València i, sobretot, que li exigisca a la Fundació Gent per Gent a quines finalitats destinarà aquests beneficis.