Ribó: “no estem d’acord en la restricció que vol impulsar el PP a l’accés a la informació per part dels assessors dels Grup Municipals, perquè això vol dir retallar la capacitat de control i accés als expedients de l’equip de govern”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, ha fet públiques, aquest matí, les esmenes del seu grup al Reglament Orgànic del Ple de l’Ajuntament de València. El plaç per a la presentació d’esmenes acaba este mateix dimecres, a les 13 hores, després d’una ampliació del termini que “vam sol·licitar la setmana passada, a fi de poder millorar, tant tècnica com políticament, el que ha de ser el Reglament del Ple dels propers 10 anys i, per tant, el que ha de marcar les regles de joc de l’Ajuntament”.

El Grup Municipal Compromís ha presentat 42 esmenes, segons Joan Ribó, “amb la voluntat de millorar el reglament i amb l’esperança d’arribar a un acord amb tots els grup municipals, tot i les diferències inicials de plantejament”. Ribó ha destacat, entre les esmenes, totes les que van encaminades a subsanar totes les limitacions a l’accés a la informació per part dels grups municipals. En especial, “no estem d’acord en la restricció que vol impulsar el PP a l’accés a la informació per part dels assessors dels Grup Municipals, perquè això vol dir retallar la capacitat de control i accés als diversos expedients de l’equip de govern. Una mesura que afecta, sobretot, als grups amb menys representació. Necessitem més transparència i millors condicions per a exercir el nostre paper d’oposició”.

El portaveu del Compromís també ha explicat que una altra bateria d’esmenes està adreçada a “millorar la participació dels col·lectius socials en el Ple, ja que estem en total desacord que siguen els diferents Grups Municipals els que repartisquen, als diferents col·lectius socials, les places destinades a públic en l’Hemicicle on es celebra el Ple. Creguem que els col·lectius no són de ningú. No ha de veure’s marcats per cap Grup Municipal, han de poder expressar lliurement les seues reivindicacions”.

Compromís també fa una aposta perquè les sessions del Ple siguen retransmesses mitjançant la Televisió Municipal o per stream, a través d’internet. “No pot ser que en l’era de les xarxes socials i les telecomunicacions, quan el Ple de les Corts es pot veure en directe per internet i Canal 9 el retrasmet pel segon canal, etc. el Ple de l’Ajuntament de València siga quasi clandestí”, ha assenyalat Ribó, qui s’ha preguntat si l’actitud obscurantista de l’equip de govern del PP té a veure amb les males formes que utilitzen i que no volen que siguen conegudes per la ciutadania. “Una aposta per la retransmissió en directe a través de la xarxa, contribuiria a civilitzar moltes intervencions que ara passen desapercebudes”.

Finalment, Ribó ha informat que “el Grup Municipal Compromís no està d’acord amb la rebaixa a la meitat en el temps d’intervenció al Ple dels diversos grups municipals, de 10 a 5 minuts. Apostem per l’agilitat, però hi ha temes d’especial rellevància que creguem que, si ho demana la meitat dels grup municipals, no tenen perquè patir esta rebaixa del temps de debat”.