Compromís demana que l’Ajuntament col·loque un monument commemoratiu de les víctimes de l’homofòbia i la transfòbia en una plaça pública i visible de la ciutat, com ja tenen Amsterdam o Barcelona, per exemple.

Demà, 28 de juny, és el Dia Internacional de l’Orgull lèsbic, gai, transsexual i bisexual. En paraules de Joan Ribó, portaveu de Compromís per València “el col·lectiu format per lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals ha estat històricament discriminat i ja va sent hora que des de les institucions es facen polítiques actives per tal de corregir esta situació. Per això, des de Compromís proposem a l’Alcaldessa Barberà que cree el Consell Assessor Municipal per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals (LGTB) on estarien representades les associacions LGTB amb representació real d’aquesta ciutat”.

El Consell Assessor és fonamental per tal que les associacions LGTB tinguen un contacte directe i freqüent amb l’Ajuntament de València. La política per a les persones LGTB que ha practicat el PP des de les institucions ha estat més dictada per l’Arquebisbe que no pel que vol realment la gent d’esta ciutat, una ciutat oberta i tolerant i amb una gran influència del col·lectiu LGTB. Bona prova d’això ha estat l’extraordinària manifestació de l’Orgull LGTB que es va celebrar el dissabte 25 de juny pels carrers de la ciutat i organitzat pel Col·lectiu Lambda, una associació que compleix este any 25 anys d’existència a la nostra ciutat i una de les més importants de tot l’Estat. A Compromís li haguera agradat que l’Ajuntament col·laborara i promocionara esta manifestació i la festa posterior a Velluters però com sempre, el PP prefereix mirar a un altre costat i no governar per a totes i per a tots, també per a les persones LGTB.

A més, Compromís també demana a l’Alcaldessa Barberà que hisse la bandera LGTB en el balcó de l’Ajuntament i que llija una declaració consensuada amb els grups de l’oposició amb motiu del dia de l’Orgull LGTB com una mostra de solidaritat i de respecte amb el col·lectiu LGTB.

Per últim, no volem deixar de reclamar a l’Alcaldessa Barberà que pressione a Mariano Rajoy, el president del PP estatal, per tal que el PP retire el recurs al Constitucional a la Llei de Matrimoni si de veritat es creuen que tots i totes som iguals. És una vergonya que mentre el matrimoni igualitari s’aprova cada volta en més llocs del món, l’estat de Nova York n’és l’últim exemple, ací el PP vulga revertir un dret que no ha fet sinó portar molta felicitat a milers de famílies.