• La coalició valencianista alerta que la ATMV ja deu més de 53 milions d’euros a l’empresa municipal de transport i adverteix que Catalá no pot tornar a pagar amb diners dels valencians el que correspon a la Generalitat

Metrovalència interromprà el servei de les estacions d’Aragó, Amistat, Aiora i Marítim de les línies 5 i 7 del metro des del 25 de juny fins al 30 d’agost, amb motiu de les obres de rehabilitació i renovació del túnel que connecta Alameda i Marítim. Per tant, durant quasi dos mesos, milers d’usuaris de l’Eixample, Aiora i la façana marítima es quedaran sense metro. Compromís per València no qüestiona la necessitat de les obres, però exigeix que el reforç de l’EMT i adverteix que haurà de ser la Generalitat Valenciana, responsable del tall, la que pague esta despesa.

La portaveu de Compromís per València, Papi Robles, ha exigit que l’EMT reforce les línies 19, 32 i 93 que arriben directament a les zones afectades, a més de la línia  71, que arriba a Tarongers i poden transbordar amb la línia 4/6 de tramvia. La regidora valencianista entén que el cost derivat d’este reforç de les línies les haurà d’assumir la Generalitat, però no se’n refia “perquè a Catalá ja li deuen més de 53 milions i no diu ni pruna”. 

La petició no és nova ni capritxosa. Té un context financer molt concret. El deute de l’Autoritat del Transport Metropolità de València amb l’EMT per la disputa sobre les targetes Suma ja supera els 53 milions d’euros, i la situació va forçar l’EMT a contractar una pòlissa de crèdit de 40 milions d’euros per fer front a les tensions de tresoreria derivades d’este impagament.  Dit d’una altra manera: l’EMT ha hagut d’endeutar-se per cobrir el forat que la Generalitat li ha obert. 

Per a Papi Robles, la situació és «un exemple perfecte de com el govern del PP tracta l’Ajuntament de València»: primer li deu desenes de milions, després li crea nous problemes de mobilitat en la ciutat sense aportar cap solució i finalment tenim una Catalá que calla o no demana res a canvi. «No pot ser que cada vegada que la Generalitat fa obres, València es quede de braços plegats. Han de donar solucions al veïnat afectat”.