- Compromís denuncia el descontrol en la gestió pressupostària de l’organisme autònom amb factures i compromisos pendents d’assumir i licitacions desertes.
Compromís per València denuncia que el govern de María José Catalá continua convertint els reconeixements extrajudicials de crèdit en una pràctica habitual al Palau de la Música. El consell d’administració de l’organisme autònom ha aprovat este divendres el pagament de 339.901,11 euros corresponents a despeses realitzades sense contracte en vigor, una situació que torna a posar de manifest les greus deficiències de planificació i control en la gestió econòmica del principal organisme cultural municipal.

Les factures afecten tant activitats i serveis del Palau de la Música, com de la Mostra de València, integrada actualment dins del mateix organisme autònom. Per a la regidora de Compromís, Glòria Tello, la situació ja no és excepcional sinó estructural. «Els reconeixements extrajudicials d’obligació de pagaments han passat a constituir el dia a dia de la gestió econòmica del Palau de la Música, una mostra del descontrol irresponsable que el govern del PP ha instaurat en l’organisme, ja que fer reconeixements significa tramitar despeses sense la prèvia autorització i disposició, apartant-se del procediment que marca la Llei Reguladora d’Hisendes Locals”
La sessió del consell d’administració també ha servit per a constatar un nou fracàs en la contractació pública del Palau. La licitació per a renovar la uniformitat dels professors i professores de l’Orquestra de València ha quedat deserta després d’anys de retard. Una situació que prolonga encara més una reivindicació històrica dels músics i que evidencia les dificultats de l’organisme per traure avant contractes necessaris per al seu funcionament ordinari.
«Resulta incomprensible que després de tres anys en els quals el PP portava prometent la renovació del vestuari de l’orquestra, el govern de Catalá siga incapaç de culminar en temps i forma una licitació com esta. El problema no és només que el concurs haja quedat desert, el problema és que s’ha arribat a esta situació després de mesos i mesos de demora», denuncia Tello.
La falta de previsió també afecta el manteniment dels edificis. Segons ha explicat la regidora de Compromís, el Palau s’ha vist obligat a recórrer al lloguer urgent d’equips de climatització per a l’edifici administratiu i per a la sala d’assaig García Navarro davant la impossibilitat d’atendre adequadament estes necessitats amb el pressupost aprovat. De fet, la partida de manteniment dels edificis comptava inicialment amb una consignació de només sis euros en els pressupostos de 2026.
«És difícil trobar una imatge més gràfica de la desorganització existent. Destinar sis euros al manteniment d’unes instal·lacions d’esta magnitud és una irresponsabilitat que acaba generant més problemes, més despesa i més improvisació. El Palau necessita gestió, planificació i rigor, justament el contrari del que estem veient des de l’arribada del PP i Vox al govern municipal», ha lamentat Tello.