- Papi Robles reclama informació actualitzada sobre les condicions del recorregut i recorda que els informes favorables es van emetre abans de l’inici de les obres.
Compromís per València ha demanat a l’Ajuntament que garantisca de manera expressa la seguretat de les persones participants i assistents a la manifestació de l’Orgull prevista per als pròxims dies, després de l’inici de les obres al carrer Colón, una actuació que afecta aproximadament tres quartes parts del recorregut previst per a la mobilització.
Per a la portaveu de compromís, Papi Robles, la nova situació generada pels treballs obliga el govern municipal a oferir totes les garanties necessàries i a informar amb transparència sobre les mesures adoptades per assegurar el desenvolupament normal de la manifestació. «L’estat actual de la calçada, amb trams afectats per les obres, planteja dubtes raonables sobre les condicions de seguretat previstes per a una convocatòria que cada any reuneix milers de persones als carrers de València».

Robles recorda que els informes favorables per a la celebració de la manifestació van ser emesos abans de l’inici de les obres, i adverteix que, a menys de 48 hores de la mobilització, no consta cap nova comunicació pública per part de l’Ajuntament que valore específicament l’impacte dels treballs sobre el recorregut ni les mesures extraordinàries previstes per garantir la seguretat dels participants.
«Estem parlant d’una de les mobilitzacions més multitudinàries de la ciutat i és evident que l’inici de les obres al carrer Colón modifica les condicions que existien quan es van emetre els informes favorables. El govern de Catalá té l’obligació de donar totes les explicacions i garantir que la manifestació podrà desenvolupar-se amb absoluta normalitat i seguretat» assenyla la portaveu.
En este sentit, per a Robles «el problema no són les obres, sinó la falta d’informació. Si estiguérem parlant d’un altre esdeveniment que el govern considera prioritari, estem convençudes que ja s’haurien convocat reunions, presentat informes i donat explicacions públiques. Amb l’Orgull, en canvi, tornem a trobar-nos amb silencis i falta d’informació. I això alimenta una desconfiança que el govern de Catalá s’ha guanyat a pols durant tota la legislatura”.
«L’Orgull és molt més que una celebració. És una manifestació en defensa dels drets i les llibertats. Precisament per això exigim que l’Ajuntament actue amb la màxima diligència i deixe de tractar les polítiques d’igualtat com una qüestió accessòria. Els drets LGTBI mereixen el mateix respecte, la mateixa planificació i la mateixa atenció que qualsevol altra mobilització de la ciutat.»