• El regidor de Compromís, Ferran Puchades, ha recordat que ara fa un any ja va reclamar explicacions al govern de Catalá pel retard en el pagament i la regidora Climent es va comprometre a pagar abans d’acabar 2025.
  • «Parlem de persones que han treballat per a l’Ajuntament i a les quals el govern municipal continua fent esperar mesos i mesos per cobrar allò que és seu”.

Els treballadors i treballadores dels tallers d’ocupació de l’Ajuntament de València, alguns d’ells acomiadats en desembre de 2024, duen esperant més d’un any i mig poder cobrar les quantitats que el govern de Catalá els adeuta des de l’any 2023 i que ascendeixen de mitja  a vora 5.000 euros per persona.

En concret, els treballadors del projecte ETCOTE (Escoles taller, escoles d’oficis i tallers d’ocupació) no han cobrat encara els triennis corresponents als anys 2023, 2024, 2025 i 2026; els increments salarials de 2024, 2025 i 2026; els interessos de demora devengats i les indemnitzacions per finalització de contracte d’aquelles persones treballadores que l’Ajuntament de València va acomiadar.

Tal com recorda el regidor de Compromís, Ferran Puchades, en gener de 2025, la regidora de Recursos Humans, Julia Climent, va respondre a preguntes formulades per Compromís que els motius de l’endarreriment eren tècnics i es comprometia a iniciar els tràmits de pagament per solventar el problema abans d’acabar 2025.

Un any després, alguns treballadors s’han tornat a posar en contacte amb el grup municipal de Compromís per tal de denunciar que, tot i haver passat un any,  encara no han cobrat, per la qual cosa Puchades s’ha adreçat novament a la regidora responsable qui ha contestat:

– El pagament de les quantitats a les quals es refereix la pregunta estava previst realitzar-lo l’any 2025, si bé finalment no ha sigut possible a causa de problemes tècnics derivats del funcionament del programa GIP, així com als terminis de la corresponent tramitació administrativa. La previsió és procedir al pagament de les quantitats generades, corresponents als conceptes que s’indiquen en el text de la pregunta, com més prompte millor, en els primers mesos de 2026. –

“És indecent que més d’un any després d’haver-se compromés a fer els pagaments a les persones treballadores dels tallers d’ocupació, la resposta de l’Ajuntament de València haja sigut la mateixa. Res justifica deixar a més de vint persones sense cobrar endarreriments, triennis, actualitzacions salarials i, encara més greu, indemnitzacions per acomiadaments” ha denunciat Puchades.

Per al regidor valencianista “esta és la demostració que aquells que s’autonomenen bons gestors, exerceixen de manera negligent el seu treball. No sols han incomplit els seus compromisos amb estos treballadors i extreballadors sinó que, a més, són incapaços de donar una resposta fiable per a posar fi a una situació que en el cas d’aquelles persones que ja no tenen relació laboral amb l’Ajuntament pot ser molt delicada.”

“El govern de Catalá no pot continuar amagar-se darrere d’uns problemes tècnics que ha estat incapaç de solucionar durant un any, quedant de manifest la seua nefasta gestió dels recursos públics i la falta d’empatia amb uns treballadors que simplement estan reclamant uns diners que s’han guanyat treballant” ha lamentat Puchades.