El programa de govern de Compromís per València per al pròxim mandat va agafant forma. Més de 600 persones han col·laborat a través d’una plataforma amb què la coalició valencianista ha donat veu a la militància des del mes de febrer per arreplegar en un document les propostes de govern que consoliden el canvi a la ciutat de València.

L’alcalde de València i portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, ha destacat “la participació de tantes persones per fer un programa col·laboratiu amb què continuar treballant per millorar València i aconseguir la ciutat que totes les valencianes i tots els valencians mereixem”. A més, ha destacat la bona acollida que tenen els mecanismes que fomenten la participació i que donen veu i vot a la militància, i també a simpatitzants o la resta de la ciutadania, com ocorre amb el procés de primàries amb què Compromís confecciona les seues llistes electorals.

En la primera fase d’elaboració del programa de govern participat han intervingut més de 600 persones, que han reflexionat, modificat i validat propostes específiques per incidir en una València de les persones i de barris, en una ciutat sostenible i verda, oberta i participativa, cultural i popular. Més de 2.000 signatures han permés validar 255 propostes que conformaran el programa de govern, que en les pròximes setmanes cobrarà forma per informar a la ciutadania dels reptes de futur que Compromís vol escometre conjuntament amb els veïns i veïnes per a la nostra ciutat.

Inici de les votacions de primàries

Les votacions també es podran fer dissabte, dia 9, de forma presencial. Serà a la seu de la coalició valencianista, a la plaça del Pilar (número 1) de València entre les 11 del matí i les 8 de la vesprada.

En estes primàries poden votar les vora 12.000 persones (entre les quals hi ha militants, simpatitzants i altres veïns i veïnes de València) que s’hi varen inscriure durant el mes de febrer. Este cens és més del doble de gran que el que va decidir la llista municipal en 2015.