L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Mobilitat Sostenible, ha iniciat esta setmana la instal·lació d’un nou encreuament de vianants semaforitzat a l’avinguda de Blasco Ibáñez, amb l’objectiu de facilitar la permeabilitat entre els barris de Sant Josep i Amistat, tal com havien sol·licitat les seues associacions veïnals.

Dilluns passat van començar les obres de remodelació de les quatre parades d’EMT situades en el tram de Blasco Ibáñez comprés entre els eixos Cardenal Benlloch-Clariano i Manuel Candela-Ramon Llull. La conversió d’estes parades perquè s’adapten a les dimensions dels autobusos que realitzen parades en elles i les seues portes d’accés, així com la substitució del seu sòl rústic per un que no dificulte l’accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda, era una petició veïnal històrica de les entitats veïnals de l’entorn.

Coincidint amb l’inici de les obres, el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, va traslladar a la presidenta de l’Associació de Veïnes i Veïns del barri d’Amistat, Sol Romeu, i a l’Associació de Veïnes i Veïns del Barri de Sant Josep, que la remodelació de les parades vindrà acompanyada de la instal·lació d’un nou encreuament de vianants semaforitzat al pas per la plaça Xúquer, que facilitarà la permeabilitat entre els barris de Sant Josep i Amistat, i que, com moltes altres actuacions durant este mandat, s’ha treballat de manera consensuada amb les entitats veïnals de sengles barris.

«Des del servici de Mobilitat Sostenible estem encantats de poder treballar conjuntament amb les entitats veïnals que reclamen millores en la mobilitat sostenible i en la qualitat de vida i ambiental dels seus barris», ha subratllat Grezzi.

També ha recordat que junt a les associacions d’Amistat i Aiora només en esta legislatura s’han realitzat actuacions tan importants com la creació de nous encreuaments per a vianants en Cardenal Benlloch o Ramon Llull, l’ampliació d’espai per a vianants a la plaça Xúquer o la pacificació del trànsit a l’interior del barri de Sant Josep.

Tota l’actuació es prolongarà durant les pròximes tres setmanes i suposarà l’anul·lació escalonada de les diferents parades d’EMT per a poder executar les obres.