Amb el lema «Haz visible lo accesible», l’aplicació ‘MAPCESIBLE’ té com a objectiu ser una plataforma col·laborativa on qualsevol persona puga consultar l’accessibilitat dels llocs que visitarà. La regidora de Servicis Socials, Consol Castillo, ha presentat este matí la aplicació impulsada per Fundació Telefònica  i que compta amb el suport de la Confederació Espanyola de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica (COCEMFE) i ILUNION. També han assistit el president de COCEMFE, Juan Manuel Mondéjar; la embaixadora de l’APP i campiona paralímpica de natació, Teresa Perales; i l’encarregat de  Relacions Institucionals de la Fundació Telefònica, Luis Rojo. Castillo ha indicat que «volem que València siga una ciutat amable i accessible, per a això cal fer accessibles tots els espais, tant públics com privats».

Actualment la plataforma compta amb 3.528 punts accessibles, facilitant així valoracions a les persones amb mobilitat reduïda perquè puguen planificar els seus desplaçaments diaris. D’altra banda, està oberta a tota la ciutadania perquè col·laboren mapeando nous llocs, a més dels 14 datasets que s’han incorporat per part d’organismes oficials com el Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient i diferents ajuntaments.

La regidora ha explicat que «esta aplicació és fonamental per a normalitzar el dia a dia de les persones amb diversitat funcional». «En 3 anys hem adaptat més de 300 edificis municipals, també existix una conscienciació per part de totes les regidories, ja que qualsevol instal·lació nova ha de tindre contemplada d’origen el tema de l’accessibilitat», ha destacat.

Per poder accedir a esta aplicació, els usuaris han de registrar-se amb el seu email i respondre a una sèrie de preguntes per a definir d’una manera ràpida l’accessibilitat dels llocs, valorant així de manera col·laborativa qualsevol lloc d’Espanya. Hui dia s’han avaluat 20.887 llocs, per als quals s’han fixat  preguntes i aspectes que han de valorar en cada tipus d’establiment.

Teresa Perales ha explicat que «l’aplicació facilitarà la vida de moltes persones per a planificar el dia a dia , ja que serà molt més senzill localitzar els llocs accessibles amb este instrument que permet veure, comprovar i actuar».  D’altra banda, Juan Manuel Mondéjar ha indicat que «a València s’ha avançat molt en inclusió conscienciació i compromís, per la qual cosa s’ha aconseguit una ciutat més còmoda, moderna i integradora».

A més, en este esdeveniment la Fundació Telefònica ha fet el lliurament del diploma ‘Ciutat MAPCESIBLE’ a l’Ajuntament, «pel seu compromís i treball per l’accessibilitat». «València és la primera ciutat a rebre este reconeixement, ja que és una de les ciutats més accessibles d’Espanya», ha explicat Luis Rojo.