«La valoració que fem de la Marató és molt positiva, ja que l’èxit d’ahir demostra que València s’està constituint com una capital mundial de la marató, ha afirmat l’alcalde de València, Joan Ribó, després de rebre en l’Alcaldia els guanyadors de la prova, Leul Gebreselassie i Ashete Dido, tots dos procedents d’Etiòpia, que van establir nous rècords de la carrera i d’Espanya, amb un temps de 2 hores, 4 minuts i 31 segons, en el cas dels homes, i 2 hores, 21 minuts i 14 segons, en la categoria de dones.

Leul Gebreselassie i Ashete Dido han arribat a l’Ajuntament de València acompanyats per la directora de la Fundació Trinidad Alfonso, Elena Tejedor, i per Francisco Borao, president de la Societat Esportiva Correcaminos. Ribó, que ha expressat la seua felicitació als seus interlocutors i s’han interessat per diferents aspectes com la preparació de la prova per part dels dos vencedors, ha assenyalat que «els resultats aconseguits són meravellosos, ja que, d’alguna manera, plasmen la voluntat de la ciutat d’apostar per este tipus d’esdeveniments esportius tan beneficiosos en tots els aspectes».

El reconeixement pel bon treball, culminat amb l’èxit, ho ha fet extensiu l’alcalde als organitzadors de la Marató de València categoria Or, que un any més ha complit totes les expectatives. «Vull agrair als organitzadors, a la Fundació Trinidad Alfonso i a la Societat Esportiva Correcaminos, pel gran treball que estan realitzant, ja que han aconseguit una cosa tan important com és que València estiga considerada com una capital mundial del running». L’alcalde ha afirmat que «València és una ciutat que estima l’esport, i es pot comprovar amb els milers de persones que ixen cada dia a córrer pel riu, per exemple, o amb tots els participants –de dins i de fora de la ciutat- que ahir van demostrar l’esforç de superació personal quilòmetre rere quilòmetre».

L’ÈXIT DE TOTS

Francisco Borao, de la societat Correcaminos, ha assegurat que la marató de València «ja era la més important d’Espanya, però des d’ahir ho és encara més, eixa condició ha quedat confirmada. Va ser un èxit, jo diria que global, amb la llum preciosa de l’esdeveniment, la imatge de la Ciutat de les Arts i les Ciències i veure a estos xics i xiques volar i establir noves marques de la carrera».

Borao ha afegit que «per una vegada els kenyans van deixar pas als etíops, la qual cosa ens fa encara més internacionals, però l’èxit va ser de tots els que arribaren a meta, i en això, afortunadament, també es va aconseguir un rècord: més de 19.600 corredors i corredores que festejaven des de l’últim al primer». Respecte al rècord del món, ha assenyalat que «ja tindrem temps d’aconseguir-ho. Al principi semblava una quimera i hui dia es presenta com a un somni assolible. De moment hem aconseguit el rècord del món de mitja marató, i ho gaudirem».

També Elena Tejedor, directora de la Fundació Trinidad Alfonso, ha ressaltat la seua satisfacció pel desenvolupament de la prova i pels dos rècords aconseguits pels guanyadors. «La veritat és que no podem estar més contents de la jornada d’ahir. Per tot, pel record d’inscrits, pel record d’arribats, perquè va discórrer sense incidents i van respondre molt bé tots els servicis que havíem previst, perquè hi ha unes imatges que estan donant la volta al món en les quals es mostra una ciutat implicada en la Marató, per la valoració dels corredors populars opinant que tenim una carrera amb uns servicis i una animació extraordinaris i una ciutat bolcada…Si, a més,  la guinda del pastís, que són els èxits esportius, també s’aconseguixen, l’alegria i la satisfacció són màximes».