La regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives i presidenta de la Junta Municipal de Russafa, Isabel Lozano, ha presidit en Escoles d’Artesans l’acte de lliurament dels Premis Institucionals de la Junta Municipal i dels Premis dels Concursos Cientificotècnic, Fotografia, Còmic i Relat Curt. Els premis entregats en este acte han sigut instituïts per a reconéixer el valor social, cultural, educatiu i solidari de persones i institucions que desenvolupen la seua labor dins de l’àmbit d’esta Junta.

L’entitat premiada ha sigut l’Associació Civil Jarit, que busca promoure una ciutadania global crítica a través de la participació social amb la finalitat de transformar realitats multiculturals en interculturals. Així mateix, el comerç històric premiat enguany ha sigut el Cinestudio D’Or, que es va inaugurar el 31 de desembre de 1951 i en els últims anys  la programació s’ha anat posicionant més cap al cinema premiat en festivals, cinema d’autor i algunes pel·lícules independents. D’altra banda, la persona rellevant premiada és Rafael Sena i Guzmán, fotògraf, creador de l’Associació Cultural “La Brúixola del País Valencià” i un dels més rellevants defensors i reivindicadors de la cultura valenciana.

Quant al concurs Cientificotècnic, es van presentar sis treballs, corresponents a setze investigadors i investigadors, i les guanyadores han sigut Estefanía Tarazón Melguizo i Ana Mª Ortega Gutiérrez amb el treball “Alteracions en la producció i secreció dels pèptids natriurètics i les seues mol·lècules relacionades en pacients amb insuficiència cardíaca. Relació amb la funció del ventricle esquerre”.

En el concurs del Còmic la guanyadora ha sigut  Isabel Corbalán López amb el Treball “La amistad”. D’altra banda, en el concurs de Fotografia, el primer premiat ha sigut Fernando Mafé Hortes, per “Estructura 2”; el segon premi per a Francisca Pérez Ortega, per “Bajo el puente del azud del oro” i el tercer per a  Isabel Ahijado López, per  “Tomando una copa”.

En la categoria de Relat Curt, que fa la seua novena edició, el guanyador del premi en la categoria primera en castellà ha sigut Rafael Mercé Arévalo per “Unas botas nuevas” i en la categoria segona el premiat ha sigut Telmo García Hernández per “Lo rápido que pasa la vida”. Quant a la categoria primera de valencià, la guanyadora ha sigut Mª José Juan Ariñó  per “Amnèsia”.