La regidora de Benestar Animal, Glòria Tello, ha assistit a l’acte de col·locació de nius d’ocells al Jardí del Riu Túria. Esta acció per a la instal·lació de 15 caixes niu forma part del conveni de col·laboració entre la Fundació Oceanogràfic i SEU Bird Life de València per promoure la conscienciació ciutadana i propiciar la biodiversitat de l’entorn urbà. Glòria Tello ha destacat que «és molt important fer accions com esta per aconseguir que esta ciutat siga més amable amb els animals».

Tello ha col·locat la primera caixa niu en un dels arbres, donant així per iniciada esta acció. La regidora ha explicat que «les entitats que col·laboren aconsegueixen fer un treball de vertebració de la conscienciació animal per a aconseguir que València puga ser una ciutat més conscienciada en este àmbit, posant tots de la nostra part».

A més de les entitats que participen en el conveni, la Regidoria de Parcs i Jardins i la de Benestar Animal ha col·laborat per fer possible que es col·loquen els nius en els diferents arbres seleccionats. Així mateix, el projecte de conscienciació inclou la neteja i control de les caixes de anidament per conéixer l’acolliment que han tingut entre la població de pardals que transita pel jardí del llit del Túria.

D’altra banda, la presidenta de la Fundació Oceanogràfic, Celia Calabuig, ha puntualitzat «la necessitat de divulgar i conscienciar a la societat de la importància que té la biodiversitat». «La finalitat d’esta acció és ajudar a conservar algunes espècies d’ocells que estan de pas, perquè puguen criar ací i puguem contribuir en la conservació de la biodiversitat de la nostra ciutat», ha afegit.

Les caixes niu han sigut elaborades pels membres dels tallers ocupacionals  de la Fundació Maides. És per això, que en finalitzar l’acte se’ls ha entregat a cadascun dels col·laboradors que han construït els nius una planta de murta, donada pels Vivers Municipals del Servici Devesa-Albufera del Ajuntament de València.