El regidor de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de València, Giuseppe Grezzi, ha rebut en Torres Vedras (Portugal) el premi atorgat a la nostra ciutat per la xarxa Civinet Espanya i Portugal, per la contribució a les mesures de mobilitat sostenible que València ha estat impulsant així com per la participació activa en les accions que es desenvolupen per la plataforma europea.

La ciutat portuguesa està acollint durant tota esta setmana l’assemblea anual de la Xarxa  Europea Civitas, una plataforma que aglutina més de 200 ciutats de tot Europa que compartixen un mateix objectiu: avançar en les reformes urbanes i en les mesures de pacificació del trànsit per a canviar el model de mobilitat vigent fins al moment. Des de l’any 2002 s’han posat a prova més de 800 mesures i solucions de transport urbà, avalades pel continu intercanvi de pràctiques, mesures i coneixements en les diferents ciutats.

“València es va sumar tard, l’any 2015, pel desinterés del PP per compartir bones pràctiques i projectes europeus; no obstant açò, des de la Regidoria de Mobilitat assumim el lideratge en el canvi de les polítiques de mobilitat. València ha tingut un paper molt actiu en la xarxa europea, especialment en la xarxa regional Civinet d’Espanya i Portugal”, ha explicat Grezzi. De fet, València va acollir al maig passat el VIII Fòrum Anual de la xarxa Civinet Espanya i Portugal, on moltes ciutats dels dos països se citaren “per posar en comú les mesures que estan millorant la vida de les persones, amb resultats molt rellevants”.

“La nostra ciutat concita cada vegada més elogi pel seu projecte de transformació del model de mobilitat, amb totes les accions que modifiquen el paradigma vigent fins al moment: ara és més fàcil i segur caminar o anar amb bici, es té millor servici de transport públic, es recuperen espais públics de qualitat en tots els barris, perquè ara hi ha alternatives de qualitat a l’ús del vehicle privat motoritzat. Per açò ens satisfà que ara es premie i es reconega València com a membre d’honor del 2017″, ha conclòs Grezzi.