El regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha anunciat este matí el programa d’activitats dissenyat amb motiu de la celebració de la festivitat del Nou d’Octubre. Enguany destaca que el programa compta amb la col·laboració de diverses entitats, com ara la Federació de Folklore o la Federació Valenciana de Moros i Cristians, que han integrat les seues activitats en el programa oficial.

Fuset ha explicat que enguany les activitats programades per l’Ajuntament de València es coordinen amb la programació global de la Generalitat, “el que comporta una imatge global, molt potent i adaptada”, que es podrà vore en mupis i amb una edició pròpia de cartells per poder repartir entre les persones interessades.

El regidor també ha destacat el cartell promocional del Nou d’Octubre, presentat este dilluns i que enguany difondran conjuntament amb la Generalitat els ajuntaments de València, Alacant i Castelló de la Plana. “Estem fent una aposta per posar en valor la cartelleria festiva, avalada per diversos premis, i en este cas amb la col·laboració dels consistoris i la Generalitat es reforça la promoció del Nou d’Octubre”, ha explicat. En este sentit, ha afirmat que “l’objectiu de les festes és sempre unir una col·lectivitat; en el cas del Nou d’Octubre, unir, vertebrar i cohesionar el poble valencià. Per això entenem que la iniciativa d’anar coordinats els ajuntaments de les capitals valencianes i la Generalitat és magnífica per reforçar el Nou d’Octubre i celebrar-nos com a poble”.

Fuset també ha posat en valor la potenciació de la dansà. “Enguany ampliem l’espai per als participants davant la façana de l’Ajuntament de València perquè la dansà tinga una rellevància major”, ha explicat.

A més, enguany es mantenen al programa d’activitats alguns dels actes iniciats durant este mandat, com ara el de la interpretació del Cant a la Senyera, acompanyada de la postal commemorativa.