El Saló de Cristall ha sigut hui l’escenari de tres microconcerts interpretats per persones refugiades i valencianes que, amb el seu art, han donat testimoni del valor integrador que té la música. Amb este acte, l’Ajuntament s’ha afegit a les celebracions del Día Internacional de les Persones Refugiades. Una dada,  que tal com ha explicat l’alcalde Joan Ribó, “reivindica la lluita contra la xenofòbia, i ens anima  a exigir polítiques que vetlen pel compliment dels drets humans, que no assetgen, perseguisquen o criminalitzen a les persones refugiades i migrants, sinó que òbriguen vies legals i segures que possibiliten la seua arribada i acolliment en unes condicions que ens dignifiquen com a societat”.

L’alcalde de València ha reiterat la voluntat municipal d’integrar les Persones Refugiades així com la solidaritat del poble valencià. A més, en la presentació dels esmentats microconcerts, organitzats per Músicos por la Salud amb la col·laboració de l’Ajuntament i de Las Naves, ha  instat al govern de l’Estat perquè, “en lloc d’alçar murs i recloure en centres d’internament (CIEs) als qui no han comès cap delicte, protegisquen les vides i els drets de les persones migrants i refugiades, actuen per a acabar amb eixe drama massa quotidià que protagonitzen els qui exerceixen el seu dret a emigrar i cercar una vida millor”.

“Hui és el Dia Internacional de les Persones Refugiades, i cal recordar que l’Ajuntament, des de fa dos anys donem reiterades mostres de la nostra voluntat de ser una ciutat d’acolliment, una ciutat refugi amb les portes obertes als qui es veuen obligats a abandonar la seua terra fugint de la guerra, la fam, la violència sistemàtica. Obligats a posar en perill les seues vides i les de les seues famílies en la búsqueda d’un lloc segur on obtindre refugi, solidaritat i ajuda per a poder iniciar una nova vida”, ha conclós l’alcalde