L’alcalde de València, i portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, ha qualificat “d’impresentable” l’acord entre el Partit Popular i Ciutadans per a excloure dels Pressupostos Generals de l’Estat les ajudes al transport urbà i metropolità de València, com ja ocorre en altres àrees metropolitanes, com són Madrid, Barcelona o Canàries. Joan Ribó ha afirmat que “l’esmena presentada per Compromís al Congrés dels Diputats era coherent amb el treball que fa la coalició en totes les institucions on es troba: defensar els interessos dels valencians i les valencianes”.

En este sentit, Ribó ha agraït el treball fet pels diputats de Compromís en el Congrés que “van presentar una esmena que pretenia allò que hauria de ser del tot normal: que un milió sis-centes mil persones tinguen una major capacitat de mobilitat en l’àrea metropolitana de València”. Esta esmena de Compromís, de fet, demanava la inclusió en els PGE del 2017 d’una partida d’ajudes de 37 milions d’euros perquè l’Autoritat de Transport Metropolità de València rebera el mateix tracte que altres ciutats. “Una petició plena de justícia i dignitat que ha rebut el vot negatiu del partit de Mariano Rajoy, amb els seus aliats de Ciutadans, principalment”. La votació s’ha produït este matí al Congrés dels Diputats, i els vots en contra de Partit Popular i Ciutadans, juntament amb PNB, Coalició Canària i Nova Canàries, han impedit que prosperara l’esmena de Compromís.

Ribó ha recordat que “el Govern destina zero euros al transport a València enfront dels 126 milions d’euros que rep Madrid, els 108 milions d’euros de Barcelona o els 25 milions d’euros de Canàries”. Però és que a més, “els Pressupostos de Rajoy contemplen altres 13 milions d’euros per a ciutats com Màlaga o Sevilla”.

“Senyor Rajoy, a València ja no hi ha uns governants dòcils, com els del seu partit, disposats a aguantar la discriminació. Treballarem incansablement per aconseguir el que és just i per denunciar cada malifeta que faça cap a València des del seu govern”, ha conclòs Ribó.