La regidora delegada de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de València, Pilar Soriano, ha celebrat un any més el Dia Internacional dels Boscos. Enguany ho ha fet al barri d’Aiora, on s’ha instal·lat una estructura d’arrelament en un ficus de l’Hort de les Camèlies, l’antic Hort de Galan.

La instal·lació permet protegir l’arbre monumental, un exemplar de figuera australiana (Ficus macrophylla), en estimular les seues arrels aèries i guiar-les fins a terra. “D’esta forma les arrels es convertixen en nous punts de suport per a les branques de l’arbre i aconseguim que augmente l’estabilitat de les seues branques més grans i, per tant, s’incrementa la seguretat”, ha explicat Soriano.

El Dia Internacional dels Boscos és una commemoració promoguda per l’Assemblea General de les Nacions Unides, que se celebra a tot el món el dia 21 de març, amb l’objectiu de conscienciar tota la societat de la importància dels boscos per a la vida al planeta.

Soriano ha explicat que en l’estructura instal·lada hi ha un text informatiu perquè tots els veïns i veïnes coneguen exactament el que s’ha fet i ha recordat que unes estructures semblants ja es van instal·lar l’any passat en uns altres ficus monumentals a la Glorieta. Precisament demà dimecres la regidora visitarà esta zona per comprovar l’avanç d’eixes arrels des que s’instal·laren les estructures ara fa un any.