València acollirà el primer congrés internacional que analitzarà l’aplicació de projectes innovadors per a afavorir la inserció sociolaboral de les persones més vulnerables. La trobada, organitzada per l’Ajuntament a través de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives junt amb la Fundació Emplea, es desenvoluparà al Palau de l’Exposició del 30 de novembre al 2 de desembre. Reunirà responsables de l’Administració, d’empreses i d’entitats socials per a reflexionar sobre “La innovació social per al canvi. Ocupació e inclusió. #congrés inclusiu”.

La regidora d’Inserció Sociolaboral, Isabel Lozano, ha presentat hui esta trobada, “que és una oportunitat per a aprendre i tenir bones experiències i pràctiques en l’àmbit de la innovació social, per a compartir i generar noves accions que fomenten l’ocupació i per a crear una xarxa que ens faça avancar en la inserció de les persones més necessitades”.

Isabel Lozano ha explicat que “necesitem polítiques innovadores que ens ajuden a fer front a realitats que vivim (de pobresa, d’exclusió, d’atur)”, i ha recordat que la voluntad de l’equip de govern “és fer de València una ciutat capdavantera en l’aplicació d’estes politiques que convertisquen les persones vulnerables en ciutadans actius i protagonistes del canvi social que els pertany”.

Amb este objectiu, el congrés esmentat serà, a més d’un fòrum de reflexió, l’escenari de tallers de treball i activitats com Café-NET, que permetrà la trobada entre persones amb discapacitat que busquen treball i empresaris interessats en la contractació inclusiva.

En la presentació d’este congrés també ha participat, en representació de la Fundació Emplea, Iván Reche. Ha explicat que paral·lelament se celebrarà la Setmana Europea per l’Ocupació Inclusiva i un mercat d’emprenedoria social, on s’habilitarà, entre altres espais, una “cuina de projectes”, per a facilitar la trobada entre entitats privades i públiques que vulguen finançar projectes d’innovació social i agents que desenvolupen este tipus de projectes i necessiten finançament.