Amb els vots a favor tant dels regidors dels tres grups que integren l’equip de govern com dels regidors del grup municipal Ciutadans, el Ple ha aprovat instar a l’anterior alcaldessa de València, Rita Barbera, a renunciar a l’acta de senadora “per a salvaguardar la dignitat de la representació de les valencianes i valencians, i retornar la normalitat democràtica a les institucions. Igual resultat favorable ha tingut la proposta del Grup Municipal Compromís perquè el Partit Popular exigisca l’abandó de l’acta als 9 regidors imputats per a facilitar l’entrada d’altres candidats de la seua llista que no estiguen imputats.

Les dos mocions, presentades per l’Equip de Govern en conjunt i per Compromís, respectivament, s’han debatut conjuntament, però s’han votat per separat. La defensa de les mocions l’han compartida els regidors Sandra Gómez i Pere Fuset. Les dos votacionst han tingut el mateix resultat: solament els regidors del Grup Popular han votat contra ambdós propostes.

Pere Fuset ha afirmat que “continue veient a la senyora Barberá nou vegades asseguda ací”, referint-se als regidors investigats i abans de dirigir-se a Eusebio Monzó, l’únic que no ho està, per a demanar-li que “allibere al Partit Popular d’eixa màcula de corrupció del PP”. Fuset s’ha referit a la postura que en el seu moment va mantenir Isabel Bonig, responsable del partit a la Comunitat Valenciana, “quan va donar deu dies hàbils perquè abandonaren els seus escons”, i s’ha dirigit a la bancada Popular per a dir a tots els seus ocupants menys un: “Facen-li un favor a la ciutat i a la democràcia i voten a favor d’esta proposta. Li ho posem en safata perquè vostès seguisquen  els passos dels  seus companys dels Corts. Hi ha vida després de la política, i ha arribat el moment d’assumir responsabilitats. Facen-ho per València, per este Ajuntament i pel propi Partit Popular”