El portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, ha afirmat que “ni ens agrada ni volem contribuir a substituir un bipartidisme per un altre. Nosaltres apostem pel multipartidisme; una llista electoral no pot ser l’instrument d’un partit concret per tal d’assolir les seues pròpies aspiracions a costa de silenciar la resta d’opcions polítiques. La gent té dret a saber a qui està votant i què està votant.

El portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, afirma que la coalició aposta “per una pluralitat de partits que faça possible el canvi polític a València cap a un model de progrés, arrelat en la identitat valenciana i que mire pels valors de la sostenibilitat. En Compromís, per tant, creiem en el multipartidisme perquè la ciutadania puga escollir entre distintes opcions a l’hora de votar. El nostre programa de govern, que presentarem dissabte que ve a les 11h del matí a La Petxina, s’elabora amb les propostes d’entitats socials i col·lectius ciutadans, i en la mesura que s’aproxime a l’ideari d’altres formacions polítiques, permetrà un diàleg després de les eleccions”.

En este sentit, Compromís per València no creu en iniciatives de partits instrumentals. Com diu Ribó, “precisament, una llista electoral no pot ser l’instrument d’un partit concret per tal d’assolir les seues pròpies aspiracions a costa de silenciar la resta d’opcions polítiques. La gent té dret a saber a qui està votant i què està votant; en definitiva, té dret a escollir, i en Compromís ni ens agrada ni volem contribuir a substituir un bipartidisme per un altre”.

D’altra banda, com explica Joan Ribó, “s’ha demostrat en altres ocasions que la suma de partits no implica necessàriament un augment de la representació institucional, sinó que, al contrari, pot distorsionar i fer disminuir esta representació de la voluntat popular. A més, i davant les propostes concretes que ha rebut Compromís, cal afegir que les agrupacions d’electors impedeixen que la ciutadania veja representat el seu vot en institucions com les diputacions”.

En definitiva, Compromís per València aposta pel multipartidisme, respectant l’opció de vot de qualsevol ciutadà: “en Compromís hem aconseguit amb èxit la confluència i cooperació de partits, hem fet unes primàries obertes a una ciutadania que hem de respectar, i qualsevol persona, militant o no de Compromís, ha pogut i pot formar part de les nostres candidatures. És per això que ens presentem a les pròximes eleccions com una proposta de consens, oberta al diàleg amb qualsevol altra opció política una vegada transcórreguen les eleccions”.

Vols escoltar Joan Ribó? Dóna-li al Play!