Al 2015 es dedicaran 100 milions d’euros a pagar deute, tres vegades més que els 35 milions destinats a benestar social

Pilar Soriano ha criticat que l’equip de govern destine 700.000 euros a la compra de cases al Cabanyal i 4 milions d’euros a la Fundació Turismo Convention Bureau implicada en el cas Nóos

Compromís ha definit els pressupostos de 2015 com a irreals i electoralistes. Així han considerat que no són els pressupostos necessaris per a eixir de la crisi i generar ocupació que és lo que necessita la ciutadania.

Pilar Soriano, regidora de Compromís, ha criticat que més del 13% de pressupost, 100 milions d’euros, anirà destinat a pagar el deute desmesurat de 784 milions que ha acumulat l’equip de govern de Rita Barberà als últims anys. Estos 100 milions destinats a pagar deute suposen el triple del total de les partides destinades a benestar social, de 35 milions d’euros.

Des de Compromís han censurat que la xifra d’inversions, només arriba al 5 % del total del pressupost, és a dir a 41,7 milions d’euros, dels que 7,3 milions d’euros van destinats a les expropiacions. Una xifra molt allunyada a la realitat, ja que fins a setembre de 2014 l’equip de govern ha destinat ja casi 30 milions d’euros a fer front a les sentències d’expropiacions.

Dins de l’apartat d’inversions Soriano ha considerat un insult destinar 700.000 euros a la compra de cases del Cabanyal, que podrien anar destinats a inversió productiva per a generar ocupació, com la rehabilitació del barri. I ha aprofitat per a recordar que els diputats valencians del PP votaren ahir al Congrés dels Diputats contra l’esmena de Compromís per a exigir un contracte programa per a València, tal com tenen Madrid, Barcelona i Canàries, i que suposaria 65 milions d’euros per a la ciutat.

A més davant la imputació d’Alfonso Grau i el buit legal en que es troba la Fundació Turismo Valencia Convention Bureau, des de Compromís han censurat que l’Ajuntament torne a transferir 4 milions d’euros a esta fundació quan s’ha demostrat que és un instrument per a no aplicar la Llei de Contractes del Sector Públic.

Des de Compromís també han criticat que la política cultural de l’Ajuntament depèn de les contractes privades que enguany tenen destinats 3,15 milions d’euros. El Teatre El Musical, en procés de resolució del contracte per impagament a la Seguretat Social i Hisenda, rebrà 450.000 euros, 110.000 més que al 2014 i el Centre Cultural la Rambleta 2,7 milions d’euros.

Pilar Soriano ha reprovat que coincidint amb l’any electoral l’equip de govern  incrementen les partides de neteja i residus sòlids, parcs i jardins i descentralització. L’augment d’estes partides ha segut una demanda continuada de Compromís des de fa anys i ha considerat sospitós que de cara a les eleccions de maig de 2015 s’incrementen la neteja en un 4%, la de jardins en un 5,5% i que es tornen a atorgar les ajudes per  a les entitats veïnals, culturals i ciutadanes, suprimides per l’equip de govern al 2012.

Pilar Soriano, regidora de Compromís, ha declarat: “Els pressupostos municipals del 2015 són els pressupostos del deute i pensats en clau electoral. Rita Barberà intenta ara a sis mesos de les eleccions incrementar les partides de neteja i jardins, ja que els carrers i els parcs de la ciutat estan bruts i descuidats. L’alcaldessa continua invertint en la compra de cases al Cabanyal, contra els interessos dels veïns del barri i transferint 4 milions d’euros a la Fundació Turismo Valencia Convention Bureau, implicada en el cas Nóos i que ha suposat la imputació d’Alfonso Grau”.