A proposta del portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, s’ha aprovat per majoria una proposta de primàries que inclou dos votacions en què tota la ciutadania podrà participar: una primera on es triarà la persona candidata a l’alcaldia de la ciutat, i una segona on s’escollirà la resta d’integrants de la llista electoral, amb una reserva de pluralitat en els llocs 2, 4 i 6, i on es respectarà la paritat home-dona al 50%.

La proposta aprovada ahir per l’Executiva de Compromís per València es traslladarà ara als partits, i es tractarà de nou en l’Executiva prevista per al 24 de novembre. La proposta definitiva que isca d’esta última Executiva es votarà en una Assemblea que s’hauria de programar en novembre perquè l’1 de desembre s’òbriga ja el cens i tota la ciutadania que ho desitge puga participar en les primàries.

L’Executiva de Compromís per València ha iniciat el seu procés de primàries. Reunida ahir, i a proposta del seu portaveu, Joan Ribó, la majoria de l’Executiva va aprovar un reglament que inclou dos votacions. Una primera en què la ciutadania podrà triar quina persona és la candidata a l’alcaldia de la ciutat, i una segona en la qual s’escollirà els integrants de la resta de la llista electoral. Esta segona votació ha d’incloure una reserva de pluralitat en els llocs 2, 4 i 6 que servirà perquè els distints partits que integren la coalició se senten representats en la llista final. A més, es complirà amb els criteris de paritat de gènere al 50% de manera que siga una llista inclusiva d’homes i dones.

El portaveu de Compromís per València, Joan Ribó, ha valorat “molt positivament l’acord adoptat, que no és sinó el reflex de les inquietuds de la ciutadania de València per participar en un procés obert que permeta el necessari canvi polític que li cal a esta ciutat. Vivim un moment polític en què la ciutadania ens demana més participació i vol que es pose en marxa ja un procés il·lusionant que ha de marcar el camí d’un nou temps, en què deixem enrere la corrupció i la negligència, i comencem a construir el benestar i el progrés dels ciutadans”.

Diversos col·lectius de Compromís en altres municipis valencians ja han posat en marxa els seus propis processos de primàries, i l’Executiva de Compromís per València també fa així el seu pas endavant. La proposta aprovada ahir es traslladarà ara als partits, i es tractarà de nou en l’Executiva prevista per al 24 de novembre; la proposta definitiva que isca d’esta Executiva es votarà en una Assemblea que s’hauria de programar en novembre perquè l’1 de desembre s’òbriga ja el cens i tots els ciutadans i ciutadanes empadronats a la ciutat i majors de 16 anys puguen participar en les primàries.