Consol Castillo exigeix que l’obra pagada amb diners de tots els valencians siga d’ús universal per a tota la ciutadania amb els preus fixats per la Fundació Esportiva Municipal, i no una instal·lació elitista

Empreses del grup empresarial de Juan Carlos Ferrero han facturat més de 140.000 € al Consistori pel patrocini de diferents edicions de l’Open de Tenis

El poliesportiu de la Cross es va licitar amb un cost de més de 10 milions d’euros provinents del Plan Zapatero i tenia com a data prevista d’inauguració desembre de 2010. Tres anys després el poliesportiu es troba sense funcionar i està prevista la licitació de la gestió per a la seua obertura a la primavera de 2014.

Compromís ha criticat que este poliesportiu estiga limitat només als esports de raqueta, i la construcció d’una nova piscina, quan ja existeix una piscina pública de 25 metres depenent de la Fundació Esportiva Municipal a escassos 300 metres al carrer Trafalgar, a diferència de la del poliesportiu José Antonio Samaranch que és només de 20 metres.

Consol Castillo, regidora de Compromís, ha declarat: “L’Ajuntament ha d’exigir a la contracta  de la gestió del poliesportiu de la Cross, que l’accés i l’ús d’estes instal·lacions per part del veïnat siga universal i auns preus raonables, fixats per la Fundació Esportiva Municipal. Després de la inversió pública feta no podem permetre que es convertisca en un club privat i elitista ”.

Des de Compromís han criticat les relacions de Juan Carlos Ferrero amb l’administració, com és l’organització de l’Open de Tenis que ha tingut un cost de més de 15 milions d’euros per a la Generalitat Valenciana. Consol Castillo ha recordat que empreses del grup empresarial de Juan Carlos Ferrero, Equelite SL y Torneos Deportivos, de Tenis SL han facturat més de 140.000 € a l’Ajuntament de València pel patrocini de les diferents edicions de l’Open de Tenis, l’última factura és de l’edició de l’any 2012, amb un cost per a l’Ajuntament de 50.000 € amb l’IVA inclòs.

Consol Castillo: “No entenem que es proposen unes instal·lacions municipals, destinades a l’esport de base, com a complement d’un torneig professional com l’Open de Tenis, que té un cost per a les arques públiques del voltant de tres milions per edició, i amb un retorn molt limitat per als ciutadans i empreses de la ciutat.”