Compromís presentarà a la pròxima comissió de cultura una proposta per tal que l’Ajuntament de València dedique una plaça o carrer a l’escriptor, activista i diplomàtic Stéphane Hessel.

Hessel va reivindicar durant tota la seua vida un escrupolós respecte als drets humans, i de fet va ser redactor de la Declaració Universal dels Drets Humans, una declaració fonamental en la història de l’ésser humà just després de l’horror nazi, del qual ell també va ser víctima. La seua condició de jueu durant l’època nazi va fer-lo passar per dos camps de concentració: Buchenwald i Dora-Mittelbau.

Amb més de 90 anys, va escriure el manifest “Indigneu-vos!”, que va assolir un gran èxit de vendes a nivell internacional i també al nostre País. Eixe xicotet llibre polític animava els joves a indignar-se, a dir prou i a començar a reivindicar els seus drets. Sense saber-ho, va posar nom a un dels moviments socials més actius que hem viscut: el moviment dels indignats, que en el cas valencià i espanyol va donar lloc el 15M. Un moviment principalment jove que reivindicava una altra manera d’entendre la política i el nostre sistema institucional de representació política. Com deia Hessel, “la indiferència es la pitjor de les actituds” i per això, advocava per la indignació davant les injustícies del nostre temps.

Per a Pilar Soriano, regidora de Compromís “Pensem que és de justícia que el nostre Ajuntament li dedique una plaça o carrer a aquest gran pensador i lluitador per les llibertats. La talla històrica del personatge ho mereix”.